ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
Ενημερωτικά
 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Κάντε πλούσια την Panafon-Vodafone 18/11/2001

Το μυριστήκατε το νέο παιχνιδάκι που λανσάρισε λίαν προσφάτως η Panafon – Vodafone? Για το «Guess Who» μιλάω αν έχετε ακουστά. Πρόκειται για ένα νέο παιχνίδι με το οποίο κάποιος μπορεί να στείλει από το κινητό του (αν είναι συνδρομητής της εν λόγω εταιρείας) ένα γραπτό μήνυμα σε κάποιον άλλο (συνδρομητή επίσης της ίδιας εταιρείας) χωρίς φαίνεται ο αριθμός του, βάζοντας τον παραλήπτη στη διαδικασία να μαντέψει ποιος είναι ο αποστολέας. Η αποστολή γίνεται μέσω ενός κέντρου της Panafon – Vodafone (με αριθμό 1900) και ο παραλήπτης στέλνει στο κέντρο αυτό τον αριθμό που πιστεύει ότι του έστειλε το μήνυμα και το κέντρο του απαντάει αναλόγως, αν το έχει βρει ή όχι. Ο παραλήπτης έχει τέσσερις προσπάθειες για να μαντέψει τις οποίες πρέπει να εξαντλήσει μέσα σε 2 μέρες. Μέχρι εδώ όλα καλά θα μου πείτε, όλα καλά θα σας πω και εγώ. Φτιάξανε οι άνθρωποι ένα ωραίο παιχνιδάκι για να διασκεδάσουμε και εμείς. Που είναι το κακό; Υπάρχει κανένα κακό;

Φαινομενικά κακό δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως μία σημαντική λεπτομέρεια που με περισσή σχολαστικότητα κρύβουν από τη διαφήμιση οι υπεύθυνοι της συγκεκριμένης εταιρείας. Ποια είναι αυτή η λεπτομέρεια; Ότι όλα τα μηνύματα τα οποία ανταλλάσσονται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού χρεώνονται και πιστέψτε με δεν είναι λίγα! Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θα φέρω ένα τυπικό παράδειγμα του παιχνιδιού.

Ας υποθέσουμε ότι ο αποστολέας στέλνει στον παραλήπτη ένα μήνυμα (μέσω του κέντρου 1900). Το μήνυμα αυτό θα χρεωθεί (και λογικό είναι στον αποστολέα). Μαζί με αυτό το μήνυμα έχουμε όμως άλλο ένα μήνυμα επιβεβαίωσης που λαμβάνει ο αποστολέας (δηλαδή ότι το μήνυμα του παρελήφθη), καθώς και 2 μηνύματα ενημέρωσης που λαμβάνει ο παραλήπτης (ότι δηλαδή κάποιος του στέλνει μήνυμα και πρέπει να βρει ποιος είναι καθώς και το περιεχόμενο του μηνύματος). Τα μηνύματα αυτά τα χρεώνεται ο αποστολέας. Συνεπώς, με την αποστολή και μόνο του μηνύματος από τον αποστολέα, έχουμε άλλα 3 μηνύματα ταυτόχρονα τα οποία τα χρεώνεται αυτός. Σύνολο (μέχρι στιγμής) 4 μηνύματα. Πάμε τώρα στον παραλήπτη. Όταν αυτός λάβει τα 2 ενημερωτικά μηνύματα, γνωρίζει ότι έχει 4 προσπάθειες για να μαντέψει ποιος του έχει στείλει το μήνυμα. Ως προσπάθεια ορίζεται η αποστολή στο αρμόδιο κέντρο της Panafon – Vodafone (1900) ενός μηνύματος με τον αριθμό αυτού που πιστεύει ο παραλήπτης ότι έχει στείλει το μήνυμα. Έτσι για κάθε «μαντεψιά» έχουμε την αποστολή ενός μηνύματος από τον παραλήπτη (το οποίο χρεώνεται φυσικά στον παραλήπτη), ταυτόχρονα όμως έχουμε και την αποστολή ενός μηνύματος στον παραλήπτη που τον ενημερώνει κατά πόσον είναι σωστή η «μαντεψιά» του, το οποίο χρεώνεται στον αποστολέα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ανάλογα με το πόσο γρήγορα θα βρεθεί ο αποστολέας από τον παραλήπτη θα έχουμε αποστολή από 2 έως και 8 μηνυμάτων (από 1 έως 4 προσπάθειες) τα οποία χρεώνονται κατά το ήμισυ σε αποστολέα και παραλήπτη. Παίρνοντας τη χειρότερη περίπτωση που είναι να εξαντληθούν και οι 4 περιπτώσεις (πράγμα πολύ πιθανό) έχουμε συνολικά την αποστολή 4+8=12 μηνυμάτων. Συμπεριλαμβάνοντας και το μήνυμα που θα λάβει ο αποστολέας, ότι ο παραλήπτης ακόμα δεν τον έχει μαντέψει (μετά από κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα) έχουμε ένα σύνολο 13 μηνυμάτων τα οποία φυσικά χρεώνονται ανάλογα σε αποστολέα ή παραλήπτη (γενικά ο αποστολέας χρεώνεται περισσότερο).

Έτσι για να παίξουμε ένα παιχνιδάκι «Guess Who» και ενώ εμείς συνολικά (αποστολέας και παραλήπτης μαζί) θα έχουμε στείλει από 2 έως 5 μηνύματα (1 ο αποστολέας και από 1 έως 4 ο παραλήπτης), με τα μηνύματα ενημέρωσης και επιβεβαίωσης που στέλνει το κέντρο της Panafon – Vodafone μπορούμε να φτάσουμε στο να χρεωθούμε μέχρι και τα 13(!) μηνύματα (160% παραπάνω από όσα στείλαμε). Θα μου πείτε τώρα, τι ψυχή έχουν 13 μηνύματα; Δε θα διαφωνήσω, απλά προσπαθώ να σας δείξω (λες και δεν το ξέρατε) τη ληστρική διάθεση των εταιρειών αυτών που προσπαθούν να μας παραπλανήσουν με την προώθηση τέτοιων «αθώων» προϊόντων, που απλά αποσκοπούν στη μεγιστοποίηση του κέρδους τους ροκανίζοντας όσο μπορούν πιο πολύ τα πορτοφόλια μας. Γιατί 13 μηνύματα μπορεί να μην έχουν ψυχή, το 160% όμως επιπλέον κέρδος που θα έχει η συγκεκριμένη εταιρεία, αν το ανάγουμε σε ένα μεγάλο αριθμό παιχνιδιών που αναπόφευκτα θα παιχτούν, είναι παραπάνω από υπολογίσιμο!

Διονύσης Φραγκούλης
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (IT Consultant)
Άλλα άρθρα του

Σχολιασμός Άρθρου
( έχουν καταχωρηθεί ήδη 5 σχόλια )

εφημου: Για την ακρίβεια το μηνυμα κοστίζει 33,04 δρχ για να είμαστε ακριβείς μια και οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίς "ξεχνάνε" να μας πουν την τιμή με το ΦΠΑ (28/3/2002)
THEONI: Μετα απο ενα ...τοσο αναλυτικα δοσμενο αρθρο κατεληξα σε δυο συμπερασματα!Κατα πρωτον,φιλτατε Διονυση,ειναι ολοφανερο οτι εχεις προσωπικη εμπειρια του θεματος και πως την πατησες απο τους πρωτους και κατα δευτερον...θα ηθελα να μαθω τι προμηθεια πηρες απο την Telestet για να γραψεις αυτα που εγραψες!(Φιλακια!! :)) (21/12/2001)
ttask: 13 μηνύματα με 28 δρχ το ένα μας κάνουν 364 δρχ. Να μην παίξεις και μια φορά τη βδομάδα; Νατες οι 1456 δρχ το μήνα. Δηλαδή σε ένα χρόνο έχεις πληρώσει 17472 στην Panafon (όσο 4 πάγια). Και μάλιστα παγκούε! Μα ποιος είσαι ρε Διονύση; Ο Βέγγος; (21/11/2001)
[εισαγωγή σχολίου] [περισσότερα σχόλια...]
 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Σπίτι
Ενημερωτικά
Προηγούμενο Επόμενο
Αναζήτηση 'Αρθρων
Σχολιασμός Άρθρου
Περιοδικό
   Editorials
   Sex
   Αθλητισμός
   Ακαδημαϊκά
   Αποκρυφισμός
   Αυτοκίνητο 2001
   Βία
   Γλώσσα
   Δραστηριότητες
   Εδώ Πολυτεχνείο (;)
   Εθνικά Θέματα
   Εικόνες
   Εκπαίδευση
   ΕΜΠ-ΕΠΙΣΕΥ
   Ενημερωτικά
   Επιστημ. φαντασία
   Έρευνα στο ΕΜΠ
   Ιστορίες
   Καθημερινότητα
   Κοινωνία
   Μ.Μ.Ε.
   Μόδα
   Παιδεία
   Ποιήματα
   Πολιτική
   Προσωπικά
   Σκέψεις
   Σκίτσα
   Τέλος εντύπου
   Τέχνες
   Τεχνολογία-Επιστήμες
   Φοιτ. Εκλογές `96
   Φοιτ. Εκλογές '95
   Χαβαλές
   Χαβαλές '96
   Χριστούγεννα '96
   Ψυχαγωγία
Μέλη
Ακαδημαϊκά
Επικοινωνία
Εκδρομές
Διασκέδαση
Σπίτι
Ενημερωτικά
Προηγούμενο Επόμενο

ΝΥΓΜΑ ανλίμιτεντ σαμ ράιτς ρισέρβντ 1994-2099