ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
Κοινωνία
 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Η απάντηση του έντεχνου τραγουδιού 14/5/2004

Επιστολή του Πάνου Κατσιμίχα έτσι όπως τη δημοσίευσε το 7 της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας. Η επιστολή απευθύνεται στον Μιχάλη Χατζηγιάννη με τον οποίο τα έχει πάρει ο Π. Κατσιμίχας διοτί βγήκε και δήλωσε ότι "η αντιπροσωπεία του εντέχνου έκλεισε"!! Και ιδού η απάντηση:

"Αγαπητό Επτά,

Διάβασα τις προάλλες τη συνέντευξη του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηγιάννη και ανατρίχιασα. Ξαφνικά ένα νεαρό παιδί, εκφράζοντας τη φθήνια, την αγραμματοσύνη και το θράσος της εποχής, βγαίνει ύστερα από δύο - τρεις επιτυχημένες σεζόν σαν φουσκωμένο κοκοράκι και επαίρεται ασύστολα. Θύμα των μέσων που τον ανέδειξαν και τον παρέσυραν και επικίνδυνο παράδειγμα για όλα τα νέα παιδιά που τον θαυμάζουν και τον παρακολουθούν.

Και τι δεν είπε το παιδί: "Δεν έχω ανάγκη κανέναν", δεν με βοήθησε κανείς, "τα κάνω όλα μόνος μου", "δε με ενδιαφέρει τίποτα" κ.λ.π. Και σαν να μην έφταναν αυτά, πατάει και την πεπονόφλουδα του έμπειρου δημοσιογράφου περί "ανυπόταχτων οπαδών του εντέχνου" που απέρριψαν το Μιχάλη και τρελαίνεται ο Μιχάλης και υπογράφει με τη βαριά θανατική του καταδίκη του μίζερου και δυσνόητου "έντεχνου τραγουδιού" και συνεχίζει την ξέφρενη πορεία του προς τη δόξα της "σκεπτόμενης ποπ". Καινούργιο είδος αυτό. Δική του ανακάλυψη.

Επειδή όλο αυτό το "κόλπο" είναι τουλάχιστον αντιαισθητικό και εντελώς επικίνδυνο, μπαίνω στον κόπο να τον ρωτήσω: Ξέρεις που βρίσκεσαι Μιχάλη; Ξέρεις για τι πράγματα μιλάς ακριβώς; Ξέρεις ποιοι χύσανε ιδρώτα και αίμα 20 χρόνια τώρα, για να δημιουργήσουν από το τίποτα αυτό το τεράστιο συναυλιακό κοινό που γεμίζει τα καλοκαιρινά γήπεδα και θέατρα; Ξέρεις πάνω στις πλάτες ποιων πας τα καλοκαίρια και παριστάνεις τον κούκλο και θησαυρίζεις;

Θα σου το πω εγώ, για να το μάθουν και οι υπόλοιποι του στιλ σου, αλλά κι αυτοί που εκτρέφονται μαζικά στα ορνιθοτροφεία των reality shows και είναι έτοιμοι να βγουν και να διαστρέψουν τα μυαλά των πιτσιρικάδων: Οι "έντεχνοι" και το "έντεχνο" που με τέτοιο θράσος βγαίνεις και φτύνεις, αυτοί οι ίδιοι είναι που άνοιξαν το δρόμο της συναυλίας και των μεγάλων ακροατηρίων. Αυτοί υπερασπίζονται εδώ και είκοσι τόσα χρόνια το ελληνικό τραγούδι και την αξιοπρέπεια του δημιουργού, αν αυτά σου λένε κάτι.

Σε τι σε πείραξε εσένα άραγε το "έντεχνο" (όπως το ονομάζουν οι διάφοροι αγράμματοι); Ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να το αποκαλείς "μαγαζί" και "αντιπροσωπεία"; Μήπως το μπέρδεψες με τα μαγαζιά που δουλεύεις;

Δεν έχω τίποτα μαζί σου προσωπικά, όμως, κάποιος πρέπει να σου πει, ότι, θέλεις δε θέλεις, είσαι παράδειγμα για πολλούς πιτσιρικάδες, οπότε πρέπει να σκέφτεσαι πριν να μιλήσεις.

Παρεπιπτόντως, μήπως θυμάσαι μια συναυλία που δώσαμε με τον Χάρη στη Λευκωσία το 1996; Τη διοργάνωσε ο Προσφυγικός σύλλογος ΠΑΕΚ Κερύνεια και μάζεψε γύρω στις 10.000 άτομα. Πριν από μας τραγούδησες εσύ. Ένα παιδάκι 17 ετών, σεμνό και μαζεμένο, με υπέροχη φωνή, ντυμένο και κουρεμένο κατ' εικόνα και ομοίωση του Γ. Νταλάρα. Κάποιος ήρθε μ' ένα δίσκο demo και παρακάλεσε να τον ακούσουμε και να βοηθήσουμε αν μπορούμε το Μιχάλη.

Είσαι σίγουρος ότι δεν είχες, ούτε έχεις ανάγκη από κανέναν και ότι τα ξέρεις όλα; Και τότε, το βραβείο για την κατηγορία "έντεχνο τραγούδι" γιατί το παρέλαβες στα Αρίων, αφού η "αντιπροσωπεία έκλεισε"; Επειδή σου άρεσε το νάιλον αγαλματάκι;

¶κουσε λοιπόν φιλαράκο δυο πράγματα και τελειώνω:

Πρώτον, μη μιλάς πολύ και απλώς τραγούδα με την όμορφη φωνή σου τα παιδικά σου τραγουδάκια. Είναι αναμφισβήτητα γλυκύτατα και χρήσιμα. Αλλιώς τι θα χόρευε η επτάχρονη κόρη μου στα πάρτι με τις φίλες της;

Δεύτερο και σπουδαιότερο: Ξεκαβάλησε το καλάμι, γιατί αν φυσήξει κανένας αέρας και το γυρίσει από οριζοντίως, κάθετα, θα έχεις σοβαρό πρόβλημα. Έχεις πολύ δρόμο και πολλή δουλειά ακόμα μπροστά σου. "Ήσουνα μικρός για τέτοια ανοίγματα". Μάθε να σέβεσαι την πνευματική ζωή του τόπου που σε φιλοξενεί και σου δίνει ψωμί να φας. Τώρα μίσησε με ελεύθερα ή κάτσε και σκέψου."

Πάνος Κατσιμίχας
Άλλα άρθρα του συγγραφέα

Σχολιασμός Άρθρου
( έχουν καταχωρηθεί ήδη 7 σχόλια )

Ζαγρέας: Συμφωνώ απόλυτα με τον ttsk: "Επιτέλους βρέθηκε και κάποιος να τα χώσει στο πρότυπο του επηρμένου και αλαζόνα νεολελληνα!". Και αυτός ο κάποιος δεν είναι τυχαίος. Όταν ένας απο τους πιο σεμνούς καλλιτέχνες της χώρας μας σε προσωπικό ήθος αλλά και τραγουδοποιός μεγάλης αξίας, με μελωδίες και στίχους που "κάτι έχουν να πουν", με ευαισθησία και προσωπική κατάθεση ψυχής φτάνει στο σημείο αυτό, ε τότε κάτι δεν πάει καλά. Τι μπορεί να πάει καλά βέβαια σε έναν τόπο όπου ο κάθε ανίδεος φτηνιάρης έχει το θράσος να κοκορεύεται για το τίποτα που εκφράζει η "καλλιτεχνική" του ύπαρξη επειδή τα παιδάκια χορεύουν στα πάρτι τα τραγούδια του και επειδή ακόμη και εγώ ίσως, με δυο ποτά παραπάνω, βρισκόμενος σε ένα κλαμπ μπορεί να τα σιγοψιθυρίσω ακολουθώντας το συρμό; Τα μαζικά μέσα φτιάχνουν τους κάθε λογής Μιχάληδες. Καλά κάνουν! Και η φράση "σκεπτόμενη ποπ" (!) καλώς ειπώνεται σε μια εποχή που σημασία δεν έχει το περιεχόμενο αλλά το περιτύλιγμα και συνεπώς ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι του κατέβει αρκεί να το πλασάρει έτσι που θα προκαλέσει έστω και βραχύβιο εντυπωσιασμό. Το να είναι κανείς "πτωχός τω πνεύματι" πιθανόν να δικαιολογείται, το να έχει θράσος όμως ανάμικτο με αγνωμοσύνη και έλλειψη σεβασμού είναι ασυγχώρητο. Η γενιά του Κατσιμίχα άνοιξε το δρόμο για τις συναυλίες για να τα κονομάει σήμερα το κάθε δημιούργημα των ΜΜΕ και των εταιρειών. Το λιγότερο που θα περίμενες απο αυτά τα παιδιά που εκφράζουν μόνο την πάρτη τους και την αρπαχτή, είναι τουλάχιστο η σεμνότητα. Άκομψο, φίλοι και φίλες, δεν είναι να μιλάς τη γλώσσα της αλήθειας όταν αναφέρεσαι στον οποιοδήποτε απίθανο που καβαλάει το καλάμι. Άκομψο είναι να πιστεύεις πως έχεις αρπάξει τον παπά να μην πω απο πού επειδή έχεις τραγουδήσει μερικά σουξεδάκια της πλάκας. Το φαινόμενο δεν ανήκει μόνο στο χώρο της μουσικής, αφορά κάθε επαγγελματικό χώρο και κάθε στρώμα. Αφορά όλους μας. Και μακάρι σε κάθε χώρο να υπήρχε ένας Κατσιμίχας για να βγει να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Αλλιώς θα γίνουμε όλοι μας μια ώρα αρχήτερα έρμαια των Τίποτα που κατακλύζουν με θρασύτητα την καθημερινότητά μας. (31/7/2005)
raindrop: Η Ελλάδα πρέπει να είναι η πρώτη (αλλά και η μοναδική) χώρα στον πλανήτη όπου τα μουσικά στυλ "βαφτίζονται" με βάση την όποια ποιότητα τους... Αλήθεια τι πάει να πει "έντεχνο" τραγούδι; Και από που και ως που άνθρωποι με ιστορία - τουλάχιστον στην σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή - όπως είναι ο Πάνος Κατσιμίχας, αποδέχονται αυτόν τον προσβλητικό για όλα τα άλλα είδη μουσικής όρο μάλλον με ευχαρίστηση; Ο κ. Χατζηγιάννης, μου είναι παντελώς αδιάφορος αλλά ο κ. Κατσιμίχας, μάλλον πρέπει να κατέβει ο ίδιος από το καλάμι του πριν κρίνει οποιονδήποτε άλλο... (29/4/2005)
gtsech: marilena sorry pou diafwnw me to sxolio sou. sumfwnoume pantws oti to kalami einai akomyo kai abolo. (3/6/2004)
[εισαγωγή σχολίου] [περισσότερα σχόλια...]
 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Σπίτι
Κοινωνία
Προηγούμενο Επόμενο
Αναζήτηση 'Αρθρων
Σχολιασμός Άρθρου
Περιοδικό
   Editorials
   Sex
   Αθλητισμός
   Ακαδημαϊκά
   Αποκρυφισμός
   Αυτοκίνητο 2001
   Βία
   Γλώσσα
   Δραστηριότητες
   Εδώ Πολυτεχνείο (;)
   Εθνικά Θέματα
   Εικόνες
   Εκπαίδευση
   ΕΜΠ-ΕΠΙΣΕΥ
   Ενημερωτικά
   Επιστημ. φαντασία
   Έρευνα στο ΕΜΠ
   Ιστορίες
   Καθημερινότητα
   Κοινωνία
   Μ.Μ.Ε.
   Μόδα
   Παιδεία
   Ποιήματα
   Πολιτική
   Προσωπικά
   Σκέψεις
   Σκίτσα
   Τέλος εντύπου
   Τέχνες
   Τεχνολογία-Επιστήμες
   Φοιτ. Εκλογές `96
   Φοιτ. Εκλογές '95
   Χαβαλές
   Χαβαλές '96
   Χριστούγεννα '96
   Ψυχαγωγία
Μέλη
Ακαδημαϊκά
Επικοινωνία
Εκδρομές
Διασκέδαση
Σπίτι
Κοινωνία
Προηγούμενο Επόμενο

ΝΥΓΜΑ ανλίμιτεντ σαμ ράιτς ρισέρβντ 1994-2099