www.nygma.gr - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ (Βία)

Βιασμός ενηλίκων 1/11/1995

(ή: Για σαμαράκια και γαϊδούρια...)


(Συνέχεια από το προηγούμενο)

Ο Κίτσος άφησε τη μάνα του να κάθεται στον ήλιο και να λιάζεται και να μιλάει στο κινητό με τη γειτόνισσα για την επικείμενη απόλυση του Σάκη από τα στρατά και κίνησε για το γάμο του παιδικού του φίλου του Θρασύβουλα, αλλά η γνωστή λεωφόρος είχε κίνηση και πρόλαβε στο τσακ τους νεόνυμφους πριν αναχωρήσουν εθελοντές στη Βοσνία. Η Ροζίτα τηλεφώνησε στη Σίσσυ, που'χε σπίτι στο Παρίσι και συζητούσε για γάμο με τον Δομήνικο Ξυραφάκια τον παιχταρά, και την κάλεσε σπίτι για γεύμα, αλλά, λόγω του ότι η γνωστή λεωφόρος ήταν πήχτρα, έφτασε ίσα ίσα για πρωινό την άλλη μέρα. Ο Θανασάκης, τότε, ... (η συνέχεια στο επόμενο).

Στα σοβαρά και στα πεταχτά άκουσα και διάβασα τις τελευταίες μέρες:

  • «Σε ποινή φυλάκισης πέντε μηνών καταδικάσθηκε ερήμην από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας ο Δήμαρχος Βούλας κ. Αγγ. Αποστολάτος, ύστερα από μήνυση που είχε καταθέσει κάτοικος της περιοχής, ο οποίος κατήγγειλε ότι τα 'σαμαράκια' επί των οδών (...) δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία και προκαλούν ζημιές στα διερχόμενα αυτοκίνητα, ενώ δεν υπάρχει και επαρκής σηματοδότηση με αποτέλεσμα να προκαλούνται ατυχήματα». (Το Βήμα, 15/10/'95)
  • «Το 'σαμαράκι' λειτουργεί ως ρουσφέτι» (Αγγ.Αποστολάτος, Δήμαρχος Βούλας)
  • «Τα 'σαμαράκια' μας πάνε εκατό χρόνια πίσω». (ο ίδιος)
  • «Φέτος φτιάξαμε 'σαμαράκια' έξω από μερικά σχολεία, αν και τυπικά δεν είμαστε εντάξει, γιατί δεν είχαμε έγκριση». (Ν.Καρατζάς, Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Παπάγου)
  • «Από το 1996 θα ξεκινήσουμε κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και στη συνέχεια θα εφαρμόσουμε τη μελέτη, ακόμα και αν το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει αντίθετη άποψη». (Σ.Κώτσης, Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής)
  • «Αυτή τη στιγμή είναι υπό κατσκευή ένα είδος τεχνητών εμποδίων στους κόμβους και στις μεγάλες αρτηρίες. Αυτό το έργο θα το ολοκληρώσουμε έστω και χωρίς την έγκριση του ΥΠΕΧΩΔΕ». (Ελ.Παναγιωτοπούλου, Δήμαρχος Φιλοθέης)
  • «Κανένας δήμος δεν έχει σχετική άδεια από το υπουργείο για να βάλει 'σαμαράκια'». (Κ.Σκιαδόπουλος, προϊστάμενος της διεύθυνσης μελετών του ΥΠΕΧΩΔΕ)
  • «Ο Δήμαρχος Χολαργού, κ. Χαράλαμπος Σκούρτης, όταν διαπίστωσε ότι η κατασκευή τους απαιτούσε άδεια από το ΥΠΕΧΩΔΕ, την οποία δεν είχε, τα ξήλωσε». (!!!) (Ελευθεροτυπία, 28-29/10/'95)
  • «Τα 'σαμαράκια' προκαλούν μακροπρόθεσμα γενική φθορά του συστήματος διευθύνσεως (αμορτισέρ, αρθρώσεις, ρουλεμάν) με κίνδυνο ατυχήματος. Επίσης, πιθανή εκτροπή του οχήματος εκ της πορείας του με ταχύτητα άνω των 50 χ.α.ω., φθορά ελαστικών, γενική καταπόνηση του αμαξώματος». (Μιχ.Βάσιλας, μηχανικός αυτοκινήτων)

    - Τι σημαίνουν αυτά μάστορα;

    « - Διαλάει το αυτοκίνητο...»

  • «Ζητάτε 'σαμαράκια', αλλά όταν τα περνάτε λέτε από μέσα σας μαλάκα δήμαρχε»! (Κων.Παττακός, Δήμαρχος Χαλανδρίου προς τους δημότες του)
  • Ποιος αμβισβητεί πλέον την υπευθυνότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης; Ποιος βλάκας θα διανοηθεί να αποφύγει την κίνηση της Κηφισίας ή της Μεσογείων διασχίζοντας κάποια από τις 'ευγενείς' γειτονιές; Όσο δε για τις περιοχές όπου δεν μπορούν να χτίσουν μες στους δρόμους, υπάρχουν πιο σύγχρονοι τρόποι εξασφάλισης της πολύτιμης ησυχίας.
  • «Αποκλεισμός εμπορικών κέντρων και άλλων 'ευγενών' περιοχών. Η μέθοδος εξελίσσεται σε τρία στάδια.
  • α. Αναγκάζει τους εντός τριγώνου, τετραγώνου ή εξαγώνου μικρούς και μικρομεσαίους να τα μαζέψουν και να φύγουν (μιας και δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς αυτοκίνητο), με αποτέλεσμα να πέσει η αξία της γης.

    β. Μόλις πέσει η αξία της γης, οι οικονομικά ισχυροί (τράπεζες, πετρελαιάδες, (μεγαλο)γιατροί, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, διαφημιστές, έμποροι, χρηματιστές και λοιποί αναξιοπαθούντες) σπεύδουν να αγοράσουν τα εγκαταλειμμένα κτίρια, να τα αναπαλαιώσουν ή επισκευάσουν και εκεί να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις / κατοικίες τους.

    γ. Μόλις (ή και λίγο πριν) ολοκληρωθεί η διαδικασία της αλλαγής χρήσης γης, η τοπική αυτοδιοίκηση σπεύδει να 'αναπλάσει' την περιοχή και να της δώσει 'ανθρώπινο πρόσωπο'. Η ανάπλαση έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των οικοπέδων να εκτοξευθούν στα ουράνια και η άλλοτε 'υποβαθμισμένη' περιοχή να μεταβληθεί σε 'παράδεισο' για τους νέους κατοίκους (οι παλιοί μετακόμισαν στη Δάφνη, στα Σεπόλια και στις Κουκουβάουνες)». (Κώστας Καββαθάς, Το Βήμα, 15/10/'95)

  • Η μέθοδος μοιάζει να πετυχαίνει, καθώς λίγες λίγες οι μικρές επιχειρήσεις απομακρύνονται από το 'ιστορικό τρίγωνο' ανοίγοντας το δρόμο και την όρεξη στους ευνοημένους των υπουργικών αποφάσεων. Και μιας και περί υπουργικών αποφάσεων ο λόγος, ο γνωστός αναπληρωτής υπουργός, του οποίου το επώνυμο είναι ...κουλουράτο (και το IQ μονοψήφιο υποψιάζομαι ακούγοντας τις τελευταίες δηλώσεις του), δήλωσε με σεβασμό προς τη νοημοσύνη των περήφανων πρωτεουσιάνων πως το μέτρο των λεωφορειόδρομων δεν είχε την επιτυχία που περίμενε η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου (έμμεσα, δηλαδή, αυτός και οι τριγύρω του) και πως 'παγώνουν' οι προγραμματισμένες επεκτάσεις και σε άλλες κεντρικές αρτηρίες (γενναιόδωρη κυβέρνηση!). Κάποτε οι (αν)αρμόδιοι ανεγκέφαλοι πολιτικάντηδες θα θυμηθούν πως : α) η χρησιμοποίηση των νέων 'καθαρών' λεωφορείων και όχι ΙΧ από τον κόσμο έχει ως στόχο τον περιορισμό της ρύπανσης και την ταχύτερη μεταφορά από σημείο σε σημείο, β) λόγω του αυξημένου λόγου μεταφερόμενων ατόμων ανά τετρ.μέτρο ελεύθερου δρόμου υπάρχει λιγότερη κίνηση, γ) οι λεωφορειόδρομοι αποδίδουν όπου μπορεί να διατεθεί χώρος γι'αυτούς, δ) κίνητρο για τον κόσμο είναι οι αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες. Τότε θα συνειδητοποιήσουν πως τα 'πακέτα μέτρων' δημιούργησαν μία κόλαση άνευ προηγουμένου, καθώς τα χιλιόμετρα των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων σε λεωφόρους με ...δύο λωρίδες και τους ρύπους αυξάνουν κατακόρυφα και προκαλούν χάσιμο αμέτρητων ανθρωποωρών εργασίας και, εν τέλει, εκνευρίζουν οδηγούς και πεζούς. Και θα απορήσουν γιατί ο κόσμος δεν παίρνει το λεωφορείο της γραμμής κορμού που έχει κερδίσει πέντε λεπτά και η ανταπόκριση καθυστερεί πενήντα.
  • Δεν θέλω άλλο να σκέφτεστε βρε καλόπαιδα υπουργοί και σία. Δεν κρατώ κακίες. Από βάθη καρδίας σας χαρίζω μία δεσμίδα εισιτήρια και ένα γέμισμα βενζίνη στη μερτσέντες, για να μου πείτε, τελικά, πώς θα κατεβαίνω στο κέντρο καλύτερα. Κάντε μια φορά τη διαδρομή χωρίς τους ζητάδες να ανοίγουν δρόμο, ινκόγκνιτο, καλύτερα μια Δευτέρα πρωί. Μη χαθούμε, ε;


Υ.Γ. Γαϊδούρια, λοιπόν (χωρίς παρεξήγηση προς τα συμπαθέστα τετράποδα), ορισμένοι, παίζουν με τα όρια της υπομονής μας. Ωστόσο, επιμένω πως υγιή μυαλά υπάρχουν και θα βάλουν με απλές κινήσεις τάξη στο χάος της πόλης μας (θα τα καταφέρουμε, Έλληνες είμαστε...!)

Γιώργος Μπενέκος
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (Ηλ. Μηχ.& Μηχ. Υπολ. ΕΜΠ)

Το άρθρο αυτό βρίσκεται δημοσιευμένο στην Πύλη www.nygma.gr
στη διεύθυνση http://www.nygma.gr/mag/articles/Article.asp?ar_id=98&ac_id=25