ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΣΧΟΛΙΑ

Σχόλια για το άρθρο με τίτλο Θρησκευτικά: Μάθημα επικίνδυνο ή παρεξηγημένο; της 11/11/2002.
Δράστης: Μάρω Σιδέρη (άλλα άρθρα)
[εισαγωγή σχολίου] [επιστροφή στο άρθρο]

Σπίτι
Περιοδικό
  Editorials
  Sex
  Αθλητισμός
  Ακαδημαϊκά
  Αποκρυφισμός
  Αυτοκίνητο 2001
  Βία
  Γλώσσα
  Δραστηριότητες
  Εδώ Πολυτεχνείο (;)
  Εθνικά Θέματα
  Εικόνες
  Εκπαίδευση
  ΕΜΠ-ΕΠΙΣΕΥ
  Ενημερωτικά
  Επιστημ. φαντασία
  Έρευνα στο ΕΜΠ
  Ιστορίες
  Καθημερινότητα
  Κοινωνία
  Μ.Μ.Ε.
  Μόδα
  Παιδεία
  Ποιήματα
  Πολιτική
  Προσωπικά
  Σκέψεις
  Σκίτσα
  Τέλος εντύπου
  Τέχνες
  Τεχνολογία-Επιστήμες
  Φοιτ. Εκλογές `96
  Φοιτ. Εκλογές '95
  Χαβαλές
  Χαβαλές '96
  Χριστούγεννα '96
  Ψυχαγωγία


inkognito: Να μου επιτρέψεις να προσθέσω κατι Ναυσικά..
Ο "Αγνωστος Θεός" που αναφέρεις, ήταν ακριβώς οπως το αναφερες εσύ: για την περίπτωση που ειχαν ξεχάσει οι Αρχαίοι Ελληνες καποιο Θεο. Παρ'ολα αυτά, οι σημερινοι επαγγέλοντες την θρησκεία, οι θρησκόλογοι δηλαδη, εκμεταλεύονται αυτο το γεγονός και αναφερουν πως αυτό εγινε διότι οι Αρχαίοι ενιωσαν την αναγκη να πιστεψουν στον Αληθινο Θεό (του Χριστιανισμού δηλαδη) και αφιέρωσαν πρός αυτον το μνημείο.. Αν ειναι δυνατόν δηλαδη, να μπερδεύουμε θρησκεία και ιστορία για τα συμφεροντα της πρώτης.. Αυτά και με συγχωρείτε για το ξεκάρφωτο σχόλιο.. (20/11/2002)
manos: File Spiraz, nomizw oti o Nietzsche se prolabe.
Filh Marw, an 8ewrhsoyme th 8rhskeologia kommati ayths ths zwhs (sebomenoi etsi oles tis 8rhskeies alla kai ton a8eismo), tote den katalabainw giati de mporoyn na xwresoyn sto ma8hma ths Istorias. Kai, telospantwn, giati ta paidia mas na kanoyn ayto to ma8hma ki oxi "H8ikh" h' "Filosofia"? (19/11/2002)
spiraz: exeis dikio .poly megalo thema...tha etoimasv arthro:ηθικη χωρις θεο. Θα σου αποδειξω γιατι δεν θα τον χρειαζομαστε σε μια διαφορετικη κοινωνια και η σχεση αμαρτιας -εξουσιας.Τα λεμε (18/11/2002)
2good2btrue: Η αλήθεια ειναι αγαπητε spiraz οτι ο χριστιανισμος σου δινει και με το παραπανω το δικαίωμα της επιλογής, απλώς εξαιτίας της βιοθεωρίας πανω στην οποια ειναι βασισμενος σου λεει εκ των προτέρων τι θα σου συμβει αν επιλεξεις το ενα ή το αλλο (παραδεισος, κολαση κτλ). Απο εκει και πέρα όμως ειναι στο χερι του καθε ανθρωπου να αποφασισει τι θελει. Να μην ξεχναμε και την εποχη στην οποια εκανε τα πρωτα της βήματα η νεα θρησκεια... οι ανθρωποι υπέφεραν, πεινουσαν, δεν θα μπορουσαν να επιβιωσουν ως μοναδες, επρεπε να συσπειρωθουν... χρειαζονταν στην ουσία ενα μανιφεστο! κατι που θα τους ενωνε και θα τους εδινε την ελπιδα οτι τουλαχιστον μετα το θανατο τα πραγματα για αυτους θα ηταν καλύτερα, γιατι αυτοί ηταν οι εκλεκτοι... Η θρησκεια ειχε πάρει στην ουσία πολιτική εκφραση αφού αντιπροσωπευε τους καταπιεσμένους... το ιδιο και στην τουρκοκρατια... Και οι πρωτοι χριστιανοι ηταν που εδωσαν στην θρησκεια μορφή, της εδωσαν τελετουργικα, πρακτικες και κανονες. Κατα την προσωπική μου γνώμη, όμως, ο χριστιανισμος πάει πέρα απο αυτα και δεν μπορούμε να τον απορριπτουμε με ελαφρα την καρδία, λέγοντας οτι αρκει να τα εχουμε βρει με τον εαυτο μας...
Όσο για τον φόβο και τις ενοχές που αναφέρεις, ο χριστιανισμος προσπαθησε να βοηθησει τον ανθρωπο να ξεπερασει τον μεγαλυτερο φοβο του: αυτον του θανατου. Απο κει και πέρα το πως χρησιμοποιηθηκε η θρησκεια απο τους εκαστοτε εξουσιαστες και προς επιτευξη συγκεκριμενων στοχων, ειναι ενα αλλο θεμα...
Τέλος, η εννοια της αγάπης όπως παρουσιάστηκε από τον Χριστό, με τέτοια πληρότητα και δυναμη, που να ειναι ικανη να σε κάνει, αν θες να πιστεψεις, να νιώθεις οτι πίνοντας λιγο κρασι και τρωγωντας ενα κομματακι ψωμι, δεχεσαι μέσα σου το αιμα και το σωμα του Χριστού, (σκεψου πόσο αυτό ερχεται κοντά στην καθαρη πράξη του έρωτα, απο μια θρησκεια που υποβίβασε την υλη και όμως εκανε το κορμί και τις αισθήσεις του μεσο για τις πιο δυνατες συγκινήσεις, μέσο για την καθαρση... συγκρινε το αυτό με την ψυχρή αποχή των Βουδιστών για παραδειγμα...) δεν συναντιέται σε καμια αλλη θρησκεια, αρκει να διαβασεις λιγα πράγματα και θα το καταλάβεις κι εσυ...
Πολύ μεγάλη κουβέντα πιάσαμε και δεν ειναι ευκολο τετοια νοήματα να βγούν σε λίγες γραμμες...
(18/11/2002)
spiraz: Αγαπητη Ναυσικα συμφονω μαζι σου απολυτα.Για την φουστανελα ηθελα απλως να πω οτι οτι αν κατι ειναι να προσταυτευθει (ας πουμε η ελληνικοτητα μας) εινα στο χερι μας (μαλλον στο μυαλο που καθοριζει τηνν συμπεριφορα μας ) και κανενας θεσμος δεν μπορει να βοηθησει απολυτα και να μας κατανοησει αφου στερειται προσβασης στις προσωπικες εμπειριες που εχει ο καθενας.
2)για τους αρχαιους νομιζω οτι εχεις αδικο.μπορει να ειχαν ενα αγνωστο θεο αλλα εκιε τελειωνει η σχεση με το χριστιανισμο.Στον χριστιανισμο ποτε τα παθη δεν ηταν αποδεκτα (οι τραγωδιες αλλα και η μυθολογια των 12 θεων τα υμνησαν) και εκδηλωσεις- υμνοι στις ανθρωπινεςσ απολαυσεις(διονυσιακες γιορτες, μυστηρια κλπ)ηταν και ειναι αδιανοητες.Οι Ελληνες ποτε δεν ασχοληθηκαν με αγνοτητες ψυχης για να κατακτησουν την βασιλια των ουρανων αλλα με την αποκτηση της ευτυχιας μεσα στν ζωη(μετα υπηρχε ο αδης ακομα και για τουσ ηρωες),
την υστεροφημια, την αρετη κλπ.Πραγματα διαμετρικα αντιθετα .Πιστευω μαλιστα(προσωπικη εκτιμηση)οτι προσεγγιζαν λιγο τις ανατολικες θρησκειες.3)
ο χριστιανισμος εινα η θρησκεια της αγαπης αλλα και της ταπεινοτητας με οτι αυτο συνεπαγεται.Μαθαινουμε να φοβομαστε και δεν αφηνουμε τον εαυτο μας ελευθερο να ζησει οπως υποδειγματικα ξερει σεβομενος ολα τα ενστικτα του σεξουαλικα ,επιβιωσης κλπ αλλα εχει ενοχες και 10 εντολες του τυπου "ου ψευδομαρτυρησεις κλπ.Γιατι?Αφου ειναι στην επιλογη του ανθρωπου η βια και το ψεμα.-μπορεις να τιμωρηθεις μετα αλλα κ α νε να ς δεν μπορει να μπει μεσα στο μυαλο σου και να αποφασισει αν εσυ θα πεις αληθεια ή ψεματα τελικως. Απλα αν εισαι καλα με τον εαυτο σου δεν τα χρειαζεσαι οτε και οργανωμενες θρησκειες να σου τα απαγορευουν ή να σου τα επιβαλουν.Και η αγαπη υπαρχει σε ολες τις θρησκειες απλα εκδηλωνεται διαφορετικα.
(17/11/2002)
nausika: ΄Εχω την εντύπωση ότι πρέπει κάποια πράγματα να ειπωθούν με το όνομά τους και να θίξω στο σημείο 2 ένα ΝΕΟ θέμα:

1) Το μάθημα των θρησκευτικών δεν ήταν στο παρελθόν παρά «η ώρα του παιδιού», δδασκόμενο από θεολόγους εκπαιδευτικούς με παρωχημένες ή/και αυστηρές τοποθετήσεις απένταντι στις σύγχρονες ιδεολογίες, θρησκευτικές και μη. Τούτοι δηλαδή περιορίζονταν στη διήγηση θρησκευτικών γεγονότων παραμελώντας την κριτική επεξεργασία των κειμένων και την επιτυχή ένταξή τους στο πνεύμα της κοινωνίας του 21ου αιώνα.

2) Σήμερα, ωστόσο, είμαστε μάρτυρες μίας νέας τάσης, της «οικουμενικότητας», η οποία αν δεν προσεχθεί θα καταλήξει σαν «παγκοσμιοποιημένη» θεολογία. Εννοώ πως η ΥΠΕΡκάλυψη θεμάτων, όπως π.χ. η φιλοσοφία των άλλων θρησκειών, μέσω του σχολικού προγράμματος, αδυνατίζει την προσπάθεια διατήρησης των ορθοδόξων θεμελίων, που κλυδωνίζονται από το σεισμό του «χαρούμενου οικουμενικού-παγκόσμιου χωριού που πιστεύει σε έναν καλό Θεούλη» - για ρωτήστε πόσοι θα ασπάζονταν κάτι τέτοιο! Δε λέω να μη μάθουν τα παιδιά για τις άλλες θρησκείες αλλά νομίζω ότι έχει δοθεί μεγαλύτερο βάρος στην ανακάλυψη των «άλλων» και έχει παραμεληθεί η ενασχόληση με την εφαρμογή των ορθοδόξων δεδομένων και πρακτικών στο σήμερα με μοντέρνο φυσικά τρόπο. Οπωσδήποτε είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τη διαφορετικότητα και να την κατανοούμε, όμως καλό είναι να εμβαθύνουμε και στα «άγνωστα οικεία»...

3) Στον αγαπητό spiraz θα αντέλεγα ότι σαφώς ελληνισμός και ορθοδοξία ταυτίζονται - και όχι μόνο κατά την Τουρκοκρατία. Να υπενθυμίσω δηλαδή ότι πρώτοι οι Αρχαίοι ΄Ελληνες ήταν εκείνοι που έκαναν μνεία για τον «΄Αγνωστο Θεό» και του είχαν και ξεχωριστό ναό (μέσα στη σοφία τους συμπεριέλαβαν και την πιθανότητα να έχουν αγνοήσει κάποιον θεό!) ΄Οσο για την ελληνικότητα, φαίνεται από τον τρόπο ζωής σου, από το πόσο δούλος είσαι στο μαζικό τρόπο ζωής που διατυμπανίζεται ως προοδευτικός, όχι από τη φουστανέλα. Η εξέλιξη, λέξη που προφανώς συμπαθείς, των ηθών δεν έχει γίνει θετικότερη σήμερα.

4) Θα συμφωνήσω με τον TPPRJ ότι υπάρχει οικονομικό-επιχειρησιακό σκεπτικό πίσω από την ξαφνική ενασχόληση της ΕΕ με τις θρησκευτικές ελευθερίες και τις δήθεν ασφαλιστικές δικλείδες για τα προσωπικά δεδομένα. Δε νομίζω όμως ότι η συγγραφεύς του άρθρου θα έπρεπε να φοβάται για υπονόμευση των προσωπικών δεδομένων από το ΙΔΙΟ το μάθημα των θρησκευτικών.

5) Σαφώς mecheng και θα πρέπει να σέβεται η σύγχρονη σχολική τάξη τις θρησκευτικές πεποιθήσεις κάθε παιδιού, αφού έχουμε ανεξιθρησκεία – και νομίζω ότι δεν υπάρχουν προβλήματα επ’ αυτού.

6) Και κάτι τελευταίο: Η αγάπη είναι το κύριο θεμέλιο του χριστιανισμού. Σε καμία άλλη θρησκεία δεν ακούγεται ξεκάθαρα το «Αγάπα τον πλησίον σου». Σε άλλες θρησκείες θα ακούσετε το αγάπα τους γονείς σου ή να φροντίζεις όλα τα πλάσματα του κόσμου και πολλά άλλα, όμως η εκδήλωση της αγάπης προς το συνάνθρωπο έγινε ολοφάνερη με το χριστιανισμό και μόνο. Ας υπάρχει λοιπόν κάτι μέσα στο σχολείο που να μας το θυμίζει...και να μας το μαθαίνει...Ευχαριστώ. (17/11/2002)
03121: ΑΛΗΘΕΙΑ, ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ,ΕΣΤΩ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ? ΕΑΝ ΠΕΣΕΙ
ΚΑΠΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ, ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ! ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΟΤΙ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕ ΒΓΑΖΕΙΣ ΝΟΗΜΑ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΚΑΤΙ ,ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ ΝΟΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΘΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ!!!!!ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΘΑ ΤΑ "ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ" ΓΙΑΤΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ,Ε ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ,ΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΧΡΗΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΛΑΘΟΣ ΕΝΟΙΕΣ,ΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ!!! ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΘΑ'ΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΕΙΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ,ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΕΤΑΣ ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ!! (16/11/2002)
spiraz: Δεν μπορω να καταλαβω τι σχεση εχουν τα θρησκευτικα με την εοκ οπω λει ο φιλος πριτζις.Νομιζω οτι παντα στις μεγαλες επιχειρισεις ηταν αχρειστα τετοια χραρακτηριστιικα.Εκει ενδιαφερονται μονο για αποδοση και δογματα τυπου πως με τα λιγοτερα λεφτα που θα τουσ δωσω θα παραγουν τα περισοτερα... και με λιγοτερα δικαιωματα.
Αλλωστε νομιζω πως για να γινουμε χριστιανοι κανενας δεν μας ρωτισε.Οταν φτασει κανεις στα 20 και βαλε μπορει να αρχισει να το ξανασκεφτεται(Αν αντεξει την σιδερενια κοινωνικη κριτικη και τις αποριες περι της ελληνικοτητας του.Επισης δεν πιστευω πως ελληνισμος και ορθοδοξια ταυτιζονται(τουλαχιστων για τη αρχαια ελλαδα που θεωρουμε οτι ειχε τον μεγαλυτερο πολιτισμο)παρολο το ρολο που ειχε μια μεριδα της εκκλησιας σε γεγονοτα της προσφατης ιστοριας μας .Και για οσους μιλουν για αλλοιωση της ταυτοτητας τους εχω να πω πω και τη φουστανελα οποιος Ελληνας θελει μπορει να την φορα δημοσια.Ομως κανενας δεν το κανει. Η κοινωνια και ο χρονος-εξελιξη- αποφασιζουν για πολλα πραγματα. Αλλωστε οπως λεει και ο Σαρτρ συγκρουση πολιτισμων θα υπαρχει παντα μονο που πρεπει να γινονται μεσω των ανθρωπων και οχι των θεσμων ( κρατους) (14/11/2002)
mecheng: Ενδιαφέρον αρθράκι, αλλά μάλλον δεν αναφέρεται στα Θρησκευτικά. Το μάθημα στο οποίο αναφέρεται η κοπελιά είναι η Θρησκειολογία και διδασκόταν με το παλιό σύστημα στη Δευτέρα και Τρίτη Λυκείου,υποτίθεται.Και λέω υποτίθεται γιατί ήταν μάθημα κορμού-και γι' αυτό παρεξηγημένο.
Τώρα ,επειδή έχουμε ανεξιθρησκεία είναι αναφαίρετο δικαίωμα των μη-Ορθοδόξων να μην παρακολουθούν αν δε θέλουν τα Θρησκευτικά του Δημοτικού-Γυμνασίου, τα οποία αναφέρονται σε θέματα της Ορθόδοξης Πίστης.

Bramo Fafnir (13/11/2002)
ttask: Όμορφος κόσμος ηθικός, αγγελικά πλασμένος. Αυτές είναι οι πρώτες σκέψεις που μου ήρθαν στο μυαλό διαβάζοντας αυτό το άρθρο. Ενδεχομένως να έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που διδασκόμουν Θρησκευτικά. Όμως μου φαίνεται κάπως δύσκολο να έχουν βελτιωθεί τόσο πολύ τα του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε το μάθημα των Θρησκευτικών να αποτελεί μια όαση μέσα στην έρημο της στυγνής αποστήθισης και επιφανειακής διδασκαλίας των υπόλοιπων μαθημάτων. Εκτός αυτού πιστεύω ότι μόνο σε φιλοσοφικό επίπεδο θα ήταν να γίνει κάποιο μάθημα σχετικά με τη Θρησκεία και όχι με τον τρόπο που προσωπικά γνώρισα. Περισσότερο προσέγγιζε τη Θρησκευτική Ιστορία παρά την έννοια αυτοής καθ'αυτής της Θρησκείας. Κι ας μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι πόλεμοι προκλήθηκαν για θρησκευτικούς λόγους, επομένως ας είμαστε πιο ψύχραιμοι και μετριοπαθείς στις απόψεις μας. Το που θα πάει ο καθένας αφότου πεθάνει δεν είναι ικανοποιητικός λόγος για να υποβιβάσει ή να εξαφανίσει τους αλλόθρησκους... (12/11/2002)
ttask: (12/11/2002)
Kostakis: Το θέμα είναι αρκετά μεγάλο για να απαντήσω εδώ. Να είσαι σίγουρη πάντως ότι δυστυχώς, βάσει της δικής μου σχολικής εμπειρίας, οι τοποθετήσεις σου για τη διδασκαλία, απέχουν παρασάγγας από την πραγματικότητα. Όσο για α) τα διδάγματα του Χριστιανισμού σε σχέση με τις άλλες θρησκείες και β) το "δίκαιον του πράγματος" όσον αφορά στην αντιμετώπιση που τυγχάνουν οι άλλες θρησκείες ή αιρέσεις ή ο αθεϊσμός, από το εκπαιδευτικό και εκτενέστερα από το κοινωνικό μας σύστημα, καλύτερα να μην τα "ανοίξω" καθόλου. Κυριολεκτικά θα σε απογοητεύσω... προτιμώ να σε συγχαρώ για την ομολογουμένως πολύ ωραία δομή και σύνταξη που έχεις στο κείμενό σου. Όσο για το θέμα, είναι σίγουρα εύστοχο και τροφή για προβληματισμό, αλλά δεν ξέρω από ποιαν οπτική ακριβώς.

Φιλικά
Κωστάκης (12/11/2002)
TPPRJ: thriskeftika
den gnorizo pos didaskontai ta thriskeftika simera ,alla etsi opos to perigrafete deixnei pnevma aneksithriskias.
Yparxoyn omos eksogeneis paragontes poy exoyn sxesh me thn oikonomia kai tin agora kai tin kalyteri diakinisi ergatikon xerion mesa stin eurozoni pragma poy simeni oti aftos o ergazomenos poy katagetai pithanos apo tin India , to pakistan, ta valkania den prepei na exei provlima thriskevmatos otan epidykneiei tin taftotita toy.
Ta prosopika dedomena kai oi nomoi gyro apo afta ginontai kyrios gia na prostatepsoyn afta ta kainouria ergatika xeria kai sygxronos aftoys toys kainoyrioys xrisimoys katanalotes poy tha tonosoyn tin agora mas.
fysika apo toys anthropoys aftoys i Eok perimenei na lythoyn ki alla provlimata opos ypogenitikotita , aviasti katanalosi metalagmenon proionton pou tha einai pio fthina h poy den tha katannoun ti systasi toys.
opote to mathima ton thriskeftikon ginetai stoxos anamesa se alla antistoixa simeia antistasis , kyrios gia na kamfthei i antistasi toy mesoy europaioy pou mporei na epilegei proionta me kritirio ti proelefsi ( einai amerikaniko den to katanalono) (den pino coca cola) , na kamfthoyn oi apaitiseis toy na mi exoyn ta paidia toy anergia , na exei kalyteri asfalistiki kalypsi , pragma poy katastratigeitai tora giati ta moirazetai ola ayta me kapoioys "ksenoys".
Alloste den sas kanei entyposi poy gia proti fora oi idies oi kyverniseis yperaspizontai tha thymata toy ratsismoy? To kanoyn dioti mesa apo afto theoroyn oti yperasizontai tin kalyteri leitoyrgia tis agoras ...einai dystyxos oikonomiko to provlima.
Telos tha sas po kati poly prosfato kai poly “thriskeftiko” : o Fatos Nano , tis geitonos xoras pantreftike aftes tis meres me …orthodokso gamo. Exoun mpei sto “kolpo” tis “aneksithriskeias” oloi aftoi oi laoi poy toys endiaferei h dievrimeni agora tis europis
Th . P. Pritzis
(12/11/2002)
2good2btrue: συμφωνω μαζι σου στο οτι δεν πρεπιε να καταργηθει το μαθημα των θρησκευτικων απο τα σχολεια. απο κει και πέρα όμως εχω κι εγω τις διαφωνίες μου... Πραγματικά πιστευεις οτι το μάθημα των θρησκευτικών γίνεται με τον τρόπο που περιγράφεις; Γιατί εγω εχω μια πολύ διαφορετική εντύπωση απο την δικη μου εμπειρία... Ούτε τα βιβλία μου φάνηκαν κατάλληλα για να περασουν το νοημα που λες και πολύ περισσότερο οι ανθρωποι που τα δίδασκαν δεν ηταν σε θέση οχι μόνο να προκαλέσουν το απλό ενδιαφέρον των μάθητων, αλλά αντίθετα με την συμπεριφορα τους μεγάλωναν το χάσμα μεταξύ του μαθήματος και των παιδιών. Επιπλέον θα ήθελα να σου πω πως ο τρόπος που αντιμετωπίζει ο χριστιανισμός τη ζωή και τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων δεν ειναι ο μόνος και ίσως οχι και ο σωστότερος. Είναι θεμιτό αυτός ο τρόπος να διδάσκεται και να αντιμετωπίζεται με κριτική απόψη, αλλά δεν εχει νόημα να παρουσιάζεται ως ο μόνος οδηγός για την αντιμετώπιση των ποικίλων προβλημάτων της ανθρώπινης ζωής. Τέλος θέλω να σε ευχαριστήσω για το κειμενο σου γιατί δινει την αφορμή για συζήτηση ενός μεγάλου, σημαντικού και αρκετα παραξηγημένου θέματος. (12/11/2002)
KISSS5150: Pou zeis? (12/11/2002)


Για να εισάγετε 'επώνυμο' σχόλιο σε υπάρχον άρθρο, θα πρέπει να είστε ήδη μέλος. Εάν όχι, επισκεφθείτε τη σελίδα εγγραφής.

Αν θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας οποιοδήποτε σχόλιο υπάρχει πάντα η γνωστή διεύθυνση...
Περιοδικό
Σπίτι

ΝΥΓΜΑ ανλίμιτεντ σαμ ράιτς ρισέρβντ 1994-2099