Γράψε και εσύ ένα άρθρο. Μπορείς!

Ας κάνουμε μία υπόθεση εργασίας, ώστε να γίνουν απόλυτα κατανοητά τα επόμενα. Μπαίνετε στη σελίδα του ΝΥΓΜΑτος και λέτε "α, γιατί να μη στείλω κι εγώ ένα άρθρο" ή έστω "μα τι μαλ… χαζομάρες είναι αυτές, εγώ γράφω καλύτερα" ή ακόμα "αχ, Μπάμπη πώς θα αντέξω το χωρισμό, θα γράψω παντού για να σε φέρω πίσω". Είστε αυτομάτως ο καταλληλότερος άνθρωπος για να στείλετε ένα άρθρο στο ΝΥΓΜΑ.

Ανοίγετε λοιπόν ένα Word αρχείο ή ένα Text αρχείο ή ακόμη και La(s)Tex αρχείο (…). Γράφετε λοιπόν το αρθράκι σας προσέχοντας τις παρακάτω αυστηρές απαιτήσεις.

  1. Δεν το συζητάμε να στείλετε κείμενο σε χειρόγραφο. Και η κουτσή Μαρία έχει γειτόνισσα (την κουφή Μαρία) που έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή.

  2. Πάνω αριστερά το άρθρο έχει απαραίτητα έναν ενδεικτικό τίτλο (προτιμήστε τίτλους που λένε κάτι στον αναγνώστη και όχι, ας πούμε, "Σχόλιο" ή "Για τον Μπάμπη").

  3. Το κείμενο είναι γραμμένο στα ελληνικά ή έστω (για ομογενείς) στα αγγλικά σε καμία όμως περίπτωση σε greeklish (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες).

  4. Κάτω δεξιά το άρθρο έχει οπωσδήποτε την ονοματεπωνυμάρα σας (μόνο για ποιήματα γίνεται δεκτό το ψευδώνυμο) και απαραίτητα έναν χαρακτηρισμό σε σχέση με την ασχολία σας και τον τόπο της ασχολίας σας, για παράδειγμα Αλκίνοος Ίβκοβιτς, Τμήμα Κομμωτικής Ανω Παναγιάς, 1ο έτος ή Τρύφων Σαδομαζόχας, απόφοιτος Νηπιαγωγείου, Σέιχ Σου.

  5. Εάν έχετε προσωπικό e-mail επικοινωνίας οπωσδήποτε γράψτε το κάτω από το όνομα με την ένδειξη "θέλω να φαίνεται στο Internet" ή "δεν θέλω να φαίνεται στο Internet" (σε περίπτωση που το ξεχάσετε είναι default το πρώτο). Εάν επίσης, έχετε εγγραφεί στη λίστα μελών του ΝΥΓΜΑτος (και απολαμβάνετε τις διευκολύνσεις της ΝΥΓΜΑ VISAς Μεγαλόπολης) παρακαλούμε γράψτε επίσης το ψευδώνυμο εγγραφής σας.

  6. Εάν πρόκειται για σκίτσο, ισχύουν όλα συν του ότι το σκίτσο πρέπει να είναι καλά πατημένο και σκαναρισμένο σε υψηλή ποιότητα. Μόνο για τα σκίτσα, εάν δεν έχετε διαθέσιμο scanner, μπορείτε να τα στέλνετε ταχυδρομικά στη διεύθυνσή μας.

  7. Εάν είστε ξανθιά ύψους 1.90 με αναλογίες 90-50-80, προσθέστε οπωσδήποτε και δύο ολόσωμες φωτογραφίες στο ντους (άμα είστε 1.88 προσθέστε μία φωτογραφία).

Με πλήρη σοβαρότητα σας διαβεβαιώνουμε ότι εάν κάποιο από τα παραπάνω δεν ισχύει, το κείμενό σας δεν μπορεί να γίνει δεκτό. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσω e-mail.

Σχεδόν απαραίτητα είναι και τα παρακάτω (ή τουλάχιστον θα μας βοηθήσετε πολύ).

  1. Περάστε το κείμενό σας από (τουλάχιστον ένα) γραμματικό και συντακτικό έλεγχο (όχι μόνο με το μάτι).

  2. Διαβάστε τις προτεινόμενες κατηγορίες του ΝΥΓΜΑτος και διαλέξτε ενδεικτικά μία, την οποία και σημειώστε δίπλα στον τίτλο με εμφανές διακριτικό του στυλ προτεινόμενη κατηγορία ... Η ομάδα έκδοσης δεν μπορεί απόλυτα να δεσμευθεί ότι θα γίνει το προτεινόμενο λόγω ομοιοκατανομής του υλικού. Εμπιστευθείτε μας όμως ότι δεν θα βάλουμε την πονεμένη σας ιστορία στα Ενημερωτικά.

  3. Ζητήστε μία δεύτερη γνώμη πριν στείλετε κάτι, βασικά για θέματα σύνταξης γιατί π.χ. το Word δεν τα πιάνει όλα (α, ρε Bill πάλι ελαττωματικό προϊόν μας έβγαλες).

  4. Βρείτε μερικές φωτογραφίες για να πλαισιώσετε το κείμενό σας, αλλιώς εμπιστευτείτε μας (χεχεχε). Προσέξτε οι φωτογραφίες που μας στέλνετε (υψηλής ποιότητας πάντα) δεν πρέπει να είναι φωτογραφίες που κάποιος τρίτος τις εμπορεύεται (γιατί τότε θα μας στείλουν τους μπαστυνομικούς και εμείς τους μπράβους).

  5. Κάντε ένα γρήγορο τσεκάρισμα των αρχείων που θα αποστείλετε για ιούς.

 

Διαδικασία αποστολής

Σ'ένα λιτό e-mail (που δεν είναι ανάγκη να συμπίπτει με το προσωπικό σας, το οποίο θα αναγράφεται μέσα στο κείμενο) επισυνάπτετε (attachment) το αρχείο κειμένου και χωριστά τις φωτογραφίες. Έπειτα το αποστέλλετε στους Μπενέκο Γιώργο ή Ξηρουχάκη Γιάννη.

  1. Θεωρείστε ότι οποιαδήποτε πληροφορία αποσταλεί μέσα στο κείμενο του e-mail και όχι στο συνημμένο μπορεί να παραβλεφθεί.

  2. Γράφετε το κείμενο του e-mail (και) σε greeklish (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) για παν ενδεχόμενο.

  3. Ποτέ μην κάνετε προώθηση (forward) κάποιου e-mail με συνημμένο κείμενο σε εμάς. Είναι πιθανό ότι το κείμενο δεν θα διαβάζεται.

  4. Μην στέλνετε δισκέτες στην ταχυδρομική μας διεύθυνση. Μπορεί να καταστραφούν. Υπάρχουν δεκάδες sites στο web για τσάμπα e-mail.

  5. Μην στέλνετε άρθα σε μορφές PDF, PS, Corel ή άλλα χαρωπά.

 

Πότε ένα κείμενο δεν γίνεται δεκτό

Το ΝΥΓΜΑ δημοσιεύει για λόγους αρχής ο,τιδήποτε λαμβάνει. Υπάρχει όμως μία μικρή περίπτωση κάτι να μη δημοσιευθεί. Τέτοιες περιπτώσεις είναι:

  1. Το κείμενο να είναι τόσο ασύνταχτο ώστε να μη διαβάζεται.

  2. Να μην τηρούνται οι απαιτήσεις που αναφέρθηκαν στην αρχή του κειμένου.

  3. Το κείμενο να περιέχει υβριστικές εκφράσεις. Δεν είμαστε της εκκλησίας (Χριστόδουλε θεέ, πάρε την ΠΑΕ), αλλά καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν κάποια πλαίσια κοσμιότητας. Εξάλλου, προσέξτε ότι αν βάλετε πολλές φορές το λεκτικό μαλάκας χωρίς λόγο, το άρθρο σας δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τη Λάμψη. Τέλος, οι ίδιες λέξεις δεν έχουν πάντα την ίδια σημασία σε διαφορετικά συμφραζόμενα.

  4. Το κείμενο καταφέρεται κριτικά έναντι μεμονωμένων ανθρώπων τους οποίους το ευρύ κοινό δεν γνωρίζει. Μιλήστε για παράδειγμα για τον καθηγητή Οργανικής Χημείας που σας την πέφτει για να σας βάλει το πέντε και όχι για τον κο Παπαγεωργορουσόπουλο.

  5. Το κείμενο προτίθεται να διαφημίσει κάτι, μάλλον παρά να κρίνει ή να ενημερώσει. Μην διαφημίζετε εταιρείες, κόμματα και ερωτηματικά μέσα στο ΝΥΓΜΑ. Υπάρχουν και τα bannerάκια που βοηθάνε και το περιοδικό να ζήσει. Αυτό δε σημαίνει ότι εάν η γνώμη σας ευνοεί κάποιον δεν πρέπει να την πείτε. Αλλο κρίση (στην οποία μπορεί να υπάρξει και αντίλογος) και άλλο διαφήμιση.

 

Πότε ένα κείμενο γίνεται δεκτό

Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

Περιμένουμε εναγωνίως τις συγγραφικές σας προσπάθειες. Όσο μουράτα κι αν είναι τα άρθρα σας η συντακτική ομάδα θα συνεχίσει να γράφει (τουλάχιστον το editorial). Μην ντρέπεστε να στείλετε το άρθρο σας (να ξέρετε ότι θα μείνει μεταξύ μας). Σε κάθε περίπτωση θα χαρούμε πολύ να λάβουμε ο,τιδήποτε (εκτός από βόμβες) δείχνει ότι θέλετε να υποστηρίξετε την προσπάθειά μας. Εξάλλου, είναι από την δική σας συμμετοχή που το ΝΥΓΜΑ έχει φτάσει εκεί που είναι δίνοντας τη δυνατότητα σε όποιον έχει φωνή (σε όλους) να την παρατάξει στην μονοφωνία των μέσων μαζικής ενημέρωσης ή ενημέρωσης των μαζών.

Ομάδα Έκδοσης

© Copyright 1994-2099 NYGMA, all rights reserved.