www.nygma.gr - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ (Τεχνολογία-Επιστήμες)

Ηλεκτροκίνηση και Ε.Μ.Π. 1/12/1995

Όλοι θα ακούσαμε, ή μερικοί από εμάς θα πήγαμε στην 1η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας από 25 Νοεμβρίου ώς 3 Δεκεμβρίου.

Η παρουσίαση των μοντέλων ήταν αρκετά ικανοποιητική από εμπορική σκοπιά και όλοι είχαν την ελπίδα ότι η αγορά του αυτοκινήτου θα ξεφύγει από την κρίση που παρουσιάζεται στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Δεν έλειψαν μερικές παρουσιάσεις νέων τεχνολογιών, όπως το σύστημα καθοδήγησης οδηγού από τον δορυφόρο από τη Βαυαρική Εταιρεία BMW. Επίσης, μερικές από τις νέες παρουσιάσεις τεχνολογίων ήταν τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, δηλαδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι εταιρείες, για όσους δεν πήγαν, ήταν η FIAT με ένα νέο πρωτότυπο, η RENAULT με το Clio, ο ΟΜΙΛΟΣ PSA (CITROEN με το AX, PEUGEOT με το 106) και τέλος η OPEL με το Astra Station-Wagon.

Η παρουσίασή τους από επιστημονικής πλευράς -κατά την αποψή μου- ήταν ανεπαρκής. Υπήρχε έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς των εταιρειών για τη λειτουργία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τι έρευνες έχουν διεξάγει, ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου κ.τ.λ. Μερικοί από εμάς πήγαν με σκοπό για μία πληρέστερη ενημέρωση για τη νέα τεχνολογία που σε λίγο θα κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους και φυσικά γιά την τεχνολογία που πρόκειται να κυκλοφορήσει στο μέλλον. Είναι σε όλους γνωστό ότι οι έρευνες που πραγματοποιούνται -σε αυτόν τον τομέα- από τις εταιρείες είναι πολύ δύσκολο να βγουν στη δημοσιότητα, αλλά πρέπει να υπάρχει κάποια ενημέρωση για τους φίλους του αυτοκινήτου. Φυσικά η ενημέρωση ως πρός τους επιστήμονες μηχανικούς, που ενδιαφέρονται για απόκτηση γνώσεων σχετικά με το χώρο της αυτοκίνησης, θα πρέπει να είναι πιο ουσιώδης και πιο πλήρης. Θα πρέπει να τονίσω ότι, όταν άνοιξε η έκθεση στο Διεθνή Τύπο, η ενημέρωση όσον αφορά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν αρκετά πληρέστερη, όπως διαπίστωσα με την αγορά κάποιων περιοδικών για τον χώρο του αυτοκινήτου. Σας αναφέρω ότι το περίπτερο των 4-Τροχών μοίραζε στούς επισκέπτες φυλλάδια ενημέρωσης για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με άλλα λόγια αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε περιοδικά που ασχολούνται με την αυτοκίνηση για την απόκτηση γνώσεων όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες.

Αξίζει να αναρωτηθούμε γιατί δεν ήταν εκεί το ΕΜΠ να παρουσιάσει το δικό του ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για όσους δεν ξέρουν, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ΕΜΠ είναι ένα SEAT MARBELLA. Απ'ότι ξέρουμε γίνονται αρκετές έρευνες από τον τομέα ηλεκτρικής ισχύος για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ξέρουμε επίσης από τον Τύπο ότι η έρευνα του ΕΜΠ για την ηλεκτροκίνηση έχει βραβευθεί. Μήπως φοβούνται οι ερευνητές ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων θα κλέψουν τις ιδέες που ίσως να έχουν υλοποιήσει οι ερευνητές μας με στόχο την καλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας με αποτέλεσμα να έχει το αυτοκίνητο περισσότερη αυτονομία; Άραγε οι ερευνητές φοβούνται ότι οι εταιρείες θα θάψουν την προσπάθεια που γίνεται από το ίδρυμά μας για την προστασία του περιβάλλοντος με την έρευνα που πραγματοποιούν; Μήπως οι εταιρείες δεν άφησαν το ΕΜΠ να παρουσιάσει το δικό του ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί ήξεραν ότι όποιος επιστήμονας μηχανικός θα ρωτούσε, θα έβρισκε απαντήσεις στους επιστημονικούς προβληματισμούς του; Η μήπως δεν πήγε το ΕΜΠ στην έκθεση φοβούμενο την αποκάλυψη της έρευνας από τον Τύπο; Άραγε δεν άφησαν οι εταιρείες το ΕΜΠ γιατί έχει καταφέρει κάτι που δεν έχουν καταφέρει εκείνοι; Μήπως γίνεται η έρευνα για κάποια ιδιωτική εταιρεία; Η μήπως υπάρχει τίποτα άλλο που δεν μπορεί να το διανοηθεί ο ταλαιπωρημένος νους μας; Τα παραπάνω ερωτήματα έχουν στόχο να προβληματίσουν τους αναγνώστες όπως προβλημάτισαν το γράφοντα.

Κλείνοντας θα αναφέρω κάτι που σχεδόν όλοι το ξέρουν. Αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον για μάθηση σε όλους τους τομείς από τον καθένα μας, δεν πρόκειται να μας ενημερώσει κανένας για την νέα τεχνολογία που σε λίγο χρονικό διάστημα θα κυριεύσει τη ζωή μας. Βέβαια τα εμπόδια είναι πολλά, αλλά ο αγώνας για την μάθηση απαιτεί θυσίες.

Βασίλειος Σαράντης
Ηλ/γος Μηχανικός

Το άρθρο αυτό βρίσκεται δημοσιευμένο στην Πύλη www.nygma.gr
στη διεύθυνση http://www.nygma.gr/mag/articles/Article.asp?ar_id=368&ac_id=11