ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
Παιδεία
 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Περί εκπαίδευσης 1/3/1995

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι τόσα πολλά και ποικίλα που είναι αδύνατο να αναλυθούν σε ένα άρθρο ή εφημερίδα (ή βιβλίο ή εγκυκλοπαίδεια κ.τ.λ.). Από συζητήσεις μου με φοιτητές κατέγραψα τις εξής απόψεις:

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης πηγάζουν από:

1. Τους καθηγητές

2. Το κράτος

3. Τη γενικότερη έλλειψη οργάνωσης

Αν θέλετε κυκλώστε το νούμερο δίπλα από την αιτία που πιστεύετε ότι απορρέουν όλα αυτά τα προβλήματα. Ακόμα καλύτερα, κυκλώστε όλους τους αριθμούς γιατί:

1. Η πλειοψηφία των καθηγητών δεν είναι αυτό που θα λέγαμε συνεπείς και αφοσιωμένοι στη δουλειά τους, είτε γιατί έχουν σημαντικότερες (και πιο επικερδείς) ασχολίες σε χώρους έξω από τις σχολές, είτε γιατί δεν ενδιαφέρονται να μεταδώσουν τις γνώσεις τους στο μέσο φοιτητή.

2. Το κράτος δεν δίνει μεγάλα κονδύλια στις σχολές, με αποτέλεσμα να προσπαθούν αυτές να εξοικονομήσουν κάποια χρήματα μέσω ερευνητικών προγραμμάτων, στα οποία είναι γεγονός ότι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές που λαμβάνουν μέρος δεν αμοίβονται και με ιδιαίτερα παχυλούς μισθούς. Πάντως υπάρχουν φήμες ότι εάν τα λεφτά που εισέρχονται, για παράδειγμα, στο Πολυτεχνείο δαπανώνταν για το Πολυτεχνείο, δεν θα υπήρχε πρόβλημα (χωρίς, προς θεού, να έχω υποψίες για το πού μπορεί να πηγαίνουν αυτά τα χρήματα).

3. Είναι γεγονός ότι υπάρχει μια στοιχειώδης έλλειψη οργάνωσης, όχι σημαντική. Απλά τυχαίνει να πρέπει να στοιβαχθούν για παράδειγμα 100 φοιτητές σε αμφιθέατρα 70 θέσεων (το πού κάθονται όσοι αργούν και περισσεύουν δεν το λέω γιατί η μαμά μου δεν με αφήνει να βρίζω). Άλλες φορές συμβαίνει να έχουμε μαθήματα με διαφορά ώρας 15' το ένα από το άλλο. Βέβαια αυτό δεν είναι πρόβλημα μόνο που συνήθως τυχαίνει το ένα να είναι στο κέντρο και το άλλο στου Ζωγράφου (το πρόβλημα λύθηκε με πτήση τσάρτερ). Τέλος, υπάρχει και η ασήμαντη περίπτωση/πιθανότητα να συμπίπτουν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων επιλογής αλλά ποιος νοιάζεται αν δεν γίνεται να παρακολουθήσεις και τα δύο, όσο και να σε ενδιαφέρουν, εάν δεν στήσεις βιντεοκάμερα που να "τραβάει" το ένα από τα δύο μαθήματα.

Τέλος, θίγοντας το θέμα της οργάνωσης θα έπρεπε, κανονικά, να αναφερθώ και στις κυρίες της Γραμματείας (όπου, όπως έχω ακούσει, παντού είναι ίδιες), αλλά μαζί τους πού να αρχίσεις και πού να τελειώσεις. Πάντως, αν θέλετε να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας μαζί μου, γράφτε τις στο ΝΥΓΜΑ - θα έχει γέλιο.

Φιλιά,

Φωτης Καρουμπαλης
Άλλα άρθρα του

Σχολιασμός Άρθρου
( πατήστε εδώ για καταχώρηση σχολίου )

 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Σπίτι
Παιδεία
Προηγούμενο Επόμενο
Αναζήτηση 'Αρθρων
Σχολιασμός Άρθρου
Περιοδικό
   Editorials
   Sex
   Αθλητισμός
   Ακαδημαϊκά
   Αποκρυφισμός
   Αυτοκίνητο 2001
   Βία
   Γλώσσα
   Δραστηριότητες
   Εδώ Πολυτεχνείο (;)
   Εθνικά Θέματα
   Εικόνες
   Εκπαίδευση
   ΕΜΠ-ΕΠΙΣΕΥ
   Ενημερωτικά
   Επιστημ. φαντασία
   Έρευνα στο ΕΜΠ
   Ιστορίες
   Καθημερινότητα
   Κοινωνία
   Μ.Μ.Ε.
   Μόδα
   Παιδεία
   Ποιήματα
   Πολιτική
   Προσωπικά
   Σκέψεις
   Σκίτσα
   Τέλος εντύπου
   Τέχνες
   Τεχνολογία-Επιστήμες
   Φοιτ. Εκλογές `96
   Φοιτ. Εκλογές '95
   Χαβαλές
   Χαβαλές '96
   Χριστούγεννα '96
   Ψυχαγωγία
Μέλη
Ακαδημαϊκά
Επικοινωνία
Εκδρομές
Διασκέδαση
Σπίτι
Παιδεία
Προηγούμενο Επόμενο

ΝΥΓΜΑ ανλίμιτεντ σαμ ράιτς ρισέρβντ 1994-2099