ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
Σκέψεις
 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Ψηφίζοντας με τύψεις 5/3/2004

Το 70% των νέων ψηφίζει ότι και οι γονείς τους. Είναι μια εύκολη λύση. Δεν τους νοιάζουν οι εκλογές, τα κόμματα δείχνουν να κάνουν πολύ «θόρυβο» για πράγματα που δείχνουν ιδιαίτερα βαρετά και ανούσια, κανείς πολιτικός δεν έχει αυτό το κλικ που έχουν οι «μεγάλες μορφές» των μίντια οπότε τι κάνουμε;

Εδώ που τα λέμε και το σχολείο δε μ’ αρέσει αλλά πηγαίνω. Αφού όλοι πάνε, γιατί να μη πάω. Δηλαδή μερικές φορές σκέφτομαι ότι έχω κάτι ούφο στο σχολείο που δεν ξέρουν ότι το «ω» γράφεται με ωμέγα. Έχω κάτι ηλίθιους που παθιάζονται ακόμα και με Άντζελα. Ξέρω μικρά ονόματα όπως Σάκης, Άννα, Αντώνης, Δέσποινα, που θα έκαναν πολλές συμμαθήτριες μου να ουρλιάζουν ασταμάτητα.

Καλά όλα αυτά αλλά τι να ψηφίσουμε; Ο πατέρας του Μπάμπη (συμμαθητής μου) ψηφίζει ΝΔ. Δηλαδή ο τύπος είναι φτιαγμένος, έχει μια αμαξάρα νααα... (Μεγάλου κυβισμού και με μεγάλο σαλόνι εννοείται) έχει ιδιόκτητο πάρκινκγ, έχει, έχει, έχει... Ο Μπάμπης δεν μιλάει πολιτικά. Λέει πως είναι χαζομάρα.

Εμείς δεν είμαστε τόσο πλούσιοι. Είμαστε σε μία μέτρια κατάσταση. Ο πατέρας μου άντε να έφαγε και καμία «γκλοπιά» σε καμία διαδήλωση όταν ήταν φοιτητής. Τώρα είναι λογιστής... στην εταιρεία του πατέρα του Μπάμπη. Ο πατέρας του -ο παππούς μου- πολέμησε στο δεύτερο αντάρτικο. Πολύ γενναίος άνθρωπος. Αν το ΚΚΕ είχε άλλους 10 τέτοιους τώρα θα είχαμε μόνο εμείς και η Κούβα το πλεονέκτημα να μιλάμε ακόμα – και να παλεύουμε φυσικά – για την Επανάσταση. Όμως ο παππούς ήταν μόνος του. Παρόλα αυτά στην εξορία στη Γυάρο ήταν παρέα με τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της μεταπολεμικής Ελλάδας.

Θα ήθελα πολύ ένα καλοκαίρι να πάω στην Ικαρία. Εκεί πέρασε τις τελευταίες μέρες της εξορίας ο παππούς. Νομίζω ότι εκεί γνώρισε και μία πολύ φοβερή τύπισσα. (Ξέρετε όχι απαραίτητα όμορφη αλλά πολύ ψαγμένη για την εποχή της) Ήταν από αυτές τις ιστορίες: «έρωτας και επανάσταση».

Αυτά οι άλλοι δεν τα καταλαβαίνουν, δεν ξέρουν ότι ο Παπανδρέου (ο ντάντι Παπανδρέου εννοούμε τώρα) έβγαλε το ΚΚΕ από τη παρανομία. Δηλαδή ας πούμε όταν ο πατέρας μου ήταν 20 χρονών αν δεν υπήρχε ο Ανδρέας θα μπορούσαν να σε βουτήξουν σε γιορτή του Οδηγητή και αν δεν σε γλίτωναν από τα νύχια τους τα άλλα συντρόφια οι μπάτσοι θα σε πίεζαν (δεν θα σε έστελναν εξορία φυσικά, αλλά θα έτρωγες μερικές φάπες)για να μαρτυρήσεις τους συνενόχους σου. Τώρα βέβαια το καλό είναι ότι αν σε κρατούσαν πολύ ώρα στο «τμήμα» οι φίλοι απ’ έξω με κόκκινα πανό και καθιστικές διαμαρτυρίες θα ζητούσαν την απελευθέρωσή σου.

Να μη μπλέκουμε το ντάντι Παπανδρέου με το παππού που τον έλεγαν και κείνο Γιώργο όπως το Γιωργάκη σήμερα, διότι εκείνος (όπως έλεγε ο παππούς μου) ήταν προδότης, γιατί έφερε τους Άγγλους και ήταν η αφορμή για το «δεύτερο αντάρτικο». Οι αριστεροί τότε είχαν κι άλλα κρυμμένα όπλα (σήμερα μόνο στη Κρήτη έχουν ακόμα όπλα και αυτοί τά ‘χουν για πλάκα, για σουβενίρ αφού ψηφίζουν... ξέρετε τι ψηφίζουν οι κρητικοί τώρα, είναι κοινό μυστικό) από αυτά που παρέδωσαν στη τότε κυβέρνηση αρχικά και... δηλαδή θέλω να πω αποδείχτηκε ότι τελικά ήταν μόνοι τους... ο κόσμος είχε χωριστεί στα δύο... και τους είχαν αφήσει μόνους τους εδώ, όσοι ήταν από την άλλη πλευρά.

Είπα πριν ότι ο παππούς «έλεγε» γιατί τώρα δεν λέει και δεν λέει γιατί οι κακουχίες τον τσάκισαν και τον έστειλαν στον άλλο κόσμο... νέο πολύ νέο. Πέθανε με τη λέξη «λευτεριά» στο στόμα.

Ανακεφαλαίωση: Έχουμε Γιώργος (ή μάλλον Γεώργιος γιατί τότε μιλούσαν καθαρεύουσα), Ανδρέας και Γιωργάκης. Ο Γιωργάκης έχει πατέρα και παππού νεκρό. Εγώ μόνο παππού.

Ρε σεις, το 64 που βγήκε με μεγάλη πλειοψηφία ο Γεώργιος (ο γέρος της Δημοκρατίας τον έλεγαν) είναι ακριβώς 40 χρόνια από σήμερα. Το 2004, λέτε να βγει ο Γιωργάκης; Κάτι συμπτώσεις όμως; ε; ε;

Εμένα ο πατέρας μου όταν θυμώνει ψηφίζει ΚΚΕ. Όταν είναι στις καλές του ψηφίζει – τι άλλο θα ψήφιζε; - ψηφίζει, πες το...λοιπόν ακούστε με είναι σημαντικό αυτό που θέλω να πω. Ψηφίζει το Πασόκ των Παπανδρέου. Ψηφίζει αυτή την ιστορία που έχουν ο Γεώργιος, ο Ανδρέας και ο Γιωργάκης. Δηλαδή όταν βγήκε ο Σημίτης ψήφισε ΚΚΕ. Το ξέρω γιατί ήταν πολύ θυμωμένος.
Τώρα εγώ αν κάνω ότι κάνει το 70% που λένε τα γκάλοπ πρέπει να ψηφίσω Γιωργάκη.

Αυτός νομίζω ότι το απολαμβάνει να κερδίζει το πατέρα του Μπάμπη στις εκλογές. Ναι είμαι σίγουρος ότι αυτός θα ψηφίσει Παπανδρέου. Να του πω τώρα ότι σκέφτομαι ν’ αλλάξω κινητό και μετά έτσι κάπως να πω για τις εκλογές... δεν ξέρω και πως θα το πάρει... δηλαδή πιστεύει στην ιδεολογία, θα μου πει: «Αν θες ψήφισε και ΝΔ. Εγώ δεν εξαγοράζω τη ψήφο σου με ένα κινητό»

Τι είπατε ότι δεν τα ξέρω καλά τα γεγονότα; Δεν με νοιάζει καθόλου, σκέφτομαι μόνο τι θα ψηφίσω και...θέλω να πω ότι σπίτι, πάντα πριν τις εκλογές και πολύ πιο έντονα όταν ζούσε ο παππούς οι ίδιες συζητήσεις γινόταν, το αντάρτικο, ο εμφύλιος, οι προδότες, το αίμα που χύθηκε, η εθνική αντίσταση, οι συντάξεις μετά, οι ήρωες, πάγωσε η τσιμινιέρα, έχει κόκκινα τα φύλλα, τα τραγούδια της φωτιάς, τα τρακτέρ να κλείνουν το δρόμο στα Σπάτα να μη γίνει το αεροδρόμιο.

Κάνω κι άλλες σκέψεις, δηλαδή να τώρα θέλω να πω ότι μου την έχουν δώσει τα γκάλοπ. Αν για το στοίχημα κάναμε τόσα γκάλοπ σίγουρα θα ξέραμε το σκορ.

Λοιπόν θα ψηφίσω... θα ψηφίσω... και νομίζω ότι αυτό το κόμμα θα κερδίσει... θα ψηφίσω με βάση το 70% των νέων, ότι θα ψήφιζε ο πατέρας μου, για να τη σπάσει στο αφεντικό του που όμως θα δυσκολευόταν να επιλέξει μελλοντικό σύμμαχο για τα συμφέροντα της εταιρείας του. (Πιστεύω πως αν ο πατέρας μου καταλάβει ότι το αφεντικό του ψηφίζει Πασόκ, τότε θα ψηφίσει σίγουρα ΚΚΕ)

Προσπαθώ να ψαρέψω το Μπάμπη γιατί ξέρω πολύ καλά ότι θα πάρει γραμμή από το πατέρα του και βλέπω ότι δυσκολεύονται οικογενειακώς να διαλέξουν στρατόπεδο, κρατάνε τα χαρτιά τους κλειστά και ανησυχούν για το μέλλον...

(Αυτό το 18χρονο παιδί που είχε τελειώσει το λύκειο και δίνει για δεύτερη χρονιά πανελλήνιες, ήρθε μια μέρα με τα «χαρτιά του» σπίτι και μας ζήτησε να απαντήσουμε σε γκάλοπ για τις εκλογές. Καταφέραμε και μεις να κάνουμε το δικό μας γκάλοπ - για το τι θα ψηφίσει - και διαπιστώσαμε ότι ένα μέρος του πληθυσμού, συνειδητά ή ασυνείδητα βιώνει τις μέρες των εκλογών, το δικό του κομμάτι από τον εμφύλιο και ψηφίζει πάντα υπό το κράτος των αμφιβολιών, των τύψεων και των αναπάντητων ερωτημάτων για τα λάθη εκείνης της εποχής.)



Οι εκλογές και οι τύψεις φαίνεται να πηγαίνουν χέρι – χέρι στην χώρα μας και μάλιστα οι πολιτικοί το ξέρουν πολύ καλά και την κατάλληλη στιγμή λένε τη μαγική λέξη: «Η δεξιά» ας πούμε και τότε η σκέψη όλων ταξιδεύει σε κείνες τις μέρες του εμφυλίου ώστε τελικά να αγνοηθεί το σήμερα.

Η ταχυδακτυλουργική της πολιτικής απομακρύνει τους ψηφοφόρους από το σήμερα είτε μιλώντας για οράματα είτε θυμίζοντας τις επάρατες μέρες του παρελθόντος.

Μιλώντας πάντα γι αυτό το 20% των ψηφοφόρων, που δίνουν την τελική νίκη και έχουν απομακρυνθεί από την πολιτική, φαίνεται οι «ειδικοί των εκλογών» ότι γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή η μερίδα του λαού είναι συναισθηματικά ευάλωτη – γι αυτό και τηρεί τις αποστάσεις της από την πολιτική – και προσπαθούν να την καθοδηγήσουν με λέξεις -κλειδιά: «Δεξιά, αριστερά, Γράμμος, Άρης, Σιδηρούν παραπέτασμα, εξορία, κονσερβοκούτι, στρατοδικείο, λαϊκό δικαστήριο... και άλλα πολλά.»

Όταν λοιπόν ο ψηφοφόρος μπει στη λογική αυτών των «εννοιών» νιώθει τύψεις για το παππού του που πολέμησε, τύψεις για το θείο που εξορίστηκε, τύψεις για τη μητέρα που ξυλοκοπήθηκε στο Πολυτεχνείο, τύψεις, τύψεις, τύψεις... (το βασικό πάντα είναι ότι έχει απομακρύνει τη σκέψη του από το σήμερα).

Κρατήστε επιμέρους τις τύψεις για να πάω και κάπου αλλού.

Οι ειδικοί αυτών των ημερών γνωρίζουν ότι για να καθοδηγήσουν ασφαλέστερα το εκλογικό σώμα η καλύτερη μέθοδος είναι να δημιουργούν σύγχυση. Ενώ οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η σύγχυση είναι συνήθως αποτέλεσμα άγνοιας, στις μέρες μας η σύγχυση είναι προϊόν υπερβολικής πληροφόρησης.

Θα σας πω ένα παράδειγμα. Ένας νέος τελειώνει το πανεπιστήμιο και πηγαίνει να αγοράσει εξοπλισμό για το γραφείο του. Πηγαίνει μάλιστα και σε μία έκθεση – όπως είναι η Έκθεση Θεσσαλονίκης – με θέμα το δικό του επάγγελμα για να ενημερωθεί για το τι κυκλοφορεί στην αγορά και τι είναι καλύτερο και πιο συμφέρον οικονομικά για να αγοράσει.

Αφού έχει γυρίσει όλα τα περίπτερα και έχει ενημερωθεί, στο τέλος της μέρας έχει δύο πρησμένα πόδια και ένα κεφάλι «κουδούνι» και σχεδόν πλήρη σύγχυση για όσα άκουσε και όσα είδε. Μιλάμε πάντα ότι ο άνθρωπος είναι στην αρχή της καριέρας του και δεν έχει πλήρη γνώση του αντικειμένου.

Τι θυμάται από όσα είδε; Να σας πω. Κατ’ αρχάς θυμάται το πιο ακριβό πακέτο που ήταν και το πιο εντυπωσιακό. (Αλλά τα οικονομικά του δεν επαρκούν, οπότε μάλλον το απορρίπτει) Μετά θυμάται ένα εντυπωσιακό στην εμφάνιση και μεσαία τιμή αλλά κάπως δύσχρηστο και τέλος θυμάται και το πιο φθηνό. Τι θα διαλέξει; εσείς τι θα διαλέγατε;

Αν ρωτήσουμε τους εκθέτες ξέρουν πολύ καλά τα προϊόντα των άλλων, ξέρουν ποια είναι πιο ανταγωνιστικά στα δικά τους, ποια είναι εντυπωσιακά και ποια φθηνά... και για όλα έχουν και κάποιο σχόλιο. Το φθηνό ας πούμε είναι καλό και σε καλή τιμή αλλά όχι αξιόπιστο.

Με τι κριτήριο θα επιλέξει ο καταναλωτής εξοπλισμό; Κατά πάσα πιθανότητα με συναισθηματικό κριτήριο, η με κάποιο άλλοθι της στιγμής, γιατί βρίσκει πολύ κουραστικό να τα ξαναδεί ή από κάποια παρουσίαση που θα έγινε με ελκυστικότερο τρόπο και επειδή βρίσκεται σε σύγχυση το πιθανότερο είναι να μην επιλέξει με κριτήρια που συμφέρουν την περίπτωσή του.

Κάπου εδώ κοντά βρίσκεται και το 20% των ψηφοφόρων μετά από καταιγισμό γκάλοπ, και λίγο πριν μπει στο παραβάν θα επιλέξει μία πιο συναισθηματική διαφήμιση, έναν πιο ντιζάιν «ήλιο», μία συμπαθητική υποψήφια ηθοποιό, έναν πρώην δήμαρχο με επιρροή στο ασθενές φύλο... και διάφορα άλλα που ήδη τα γνωρίζετε. Σ’ αυτούς προσθέστε και όσους τους ταλανίζει ακόμα το παρελθόν( τους έχουμε αφήσει εκεί παραπάνω βουτηγμένους στις τύψεις τους ) και περιμένετε να επιλέξει κυβέρνηση η διαφήμιση και τα «δημιουργικά» προϊόντα της.

Επειδή ίσως θα περιμένετε μια θέση του γράφοντος για τις εκλογές θα εκφράσω και μία προσωπική γνώμη.

Νομίζω ότι στο Πασόκ έχουν αποφασίσει ότι θα χαθεί το παιχνίδι, θέλουν να δώσουν και στο κόσμο αυτή την ικανοποίηση της «τιμωρίας τους» και πασχίζουν να χάσουν με μικρή διαφορά ώστε να έχουν μία ανοικτή πόρτα στην εκλογή προέδρου που είναι σε ένα χρόνο.

Από την άλλη υπάρχει το πρότζεκτ των Ολυμπιακών που θα ήθελαν πάρα πολύ να τελεσθούν μ’ αυτούς κυβέρνηση, έστω και αν έχουν κερδίσει με πολύ μικρή διαφορά και χρειαστεί να ξανά πάνε στις κάλπες για την εκλογή προέδρου. Στη δεύτερη περίπτωση το Πασόκ θα έχει ένα χρόνο μπροστά του να υλοποιήσει και κάποιες από τις «καινούριες ιδέες» του Λιτλ Τζόρτζαλλά και να «λάμψει» μέσα στη «γκλαμουριά» των αγώνων.

Σε κάθε περίπτωση ότι και να συμβεί τελικά φαίνεται το Πασόκ να οδεύει λιγότερο πιεσμένο σ’ αυτή την αναμέτρηση, διότι έχει περισσότερες «πατεινές» στο τσεπάκι του και κυρίως διότι έχει αυτή τη «ταιριαστή» σχέση με την εξουσία. Χρησιμοποίησα τον όρο «ταιριαστή» διότι παρατηρείται το παράδοξο φαινόμενο, όπου η χρονιότητα δεν κουράζει, αλλά ενδυναμώνει αυτή τη σχέση.

THEODOROS PRITZIS
ΙΑΤΡΙΚΗ
Άλλα άρθρα του

Σχολιασμός Άρθρου
( έχουν καταχωρηθεί ήδη 4 σχόλια )

raindrop: Sygxarhthria gia to endiaferon kai (mallon kai) enhmerwtiko arthro Teo . To sxolio pou tha thela na kanw einai emmeso kai oxi akrivws sta dika sou legomena alla sthn ejhs frash tou ttask “Γνώμη μου ήταν, και παραμένει, ότι μοναδικό εφόδιο για την πολιτική επιλογή είναι η Παιδεία “ de jerw kata poso stekei ekei mesa h lejh “monadiko” apo th stigmh pou kata pws deixnoun ta istorika gegonota deixnoun pws tote sth Germania oi arista (gia thn epoxh) germanoi einai pou eixan eklejei ton Xitler kai to komma tou .. Opote den einai apla h paideia me thn ennoia ths morfwshs kai enhmerwshs opws thn anafereis , einai kati parapanw .. h proswpikothta mallon, to sthenos xarakthra kai vevews h -tetrimenh pleon ekfrash pou fovamai exei xasei th varinousa simasia ths apo thn pollh kai spatalh xrhsh- kritikh skepsi . Afta de mporoun na kalliergithoun apla sto sxoleio.. « xtizodai » sto megalytero meros toys se poio stena perivalloda -> oikogeneia . Paradexeteite pws kanenan apo mas de ton ekane “syneidhtopoihmeno polith” to sxoleio ! Kai oute prokeitai sto kodino mellon na kanei kanenan.. Twra to pws na allajeis tis ellhnikes oikogeneies apo mesa , apalassodas tes apo prokatalipseis , “typseis” klp klp e nai den einai k apo ta efkolotera erwthmata.. Sigoura omws de boroume na leme kai na vasizomaste padou kai pada sthn PAIDEIA .. Den einai afth h monadikh (oute kai h pio amesa apotelesmatikh) lysh se ola mas ta problhmata . Nai men .. ALLA .. gt de sizitame pote kai to « alla » ? (Den eipa na mh sizitithei to men .. )
To loipon katalhgodas, de pistevw pws einai h paideia « monadiko » efodio gia tis opoies politikes epiloges mas ..

Ps: signwmi an to sxolio exei kapws edono xarakthra ..einai apla pou exw aganaxthsei na akouw padou tis lejeis „lysh –> paideia“ KAI MONO AFTES se paketo kai eidika apo neous anthrwpous !!
(10/4/2004)
TPPRJ: Αγαπητέ Τάσο
θέλω να σε ευχαριστήσω για τις "ιστορικές" διορθώσεις που έκανες στον "ήρωα μου" - που φαίνεται να έχει κάποια επίγνωση των ελλείψεών του - και με την ευκαιρία θα παω ένα βήμα πιο μακριά απο τις εκλογές και να θέσω ξανά το θέμα, αν μπορεί να υπάρξει πολιτική βασισμένη στο διαδίκτυο.
Θέλω να συζητήσω με όσους προβληματίζονται και όσους αναρωτήθηκαν αυτές τις μέρες για το που ανήκουν πολιτικά, αν θεωρούν ότι θα μπορούσε να υπάρχει μία Ψηφιακή Πολιτική Κίνηση.
Έχουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με το ίντερνετ καθημερινά κάποια αντίληψη ότι μπορεί να βρίσκονται σε ένα νοητό -προς το παρόν - πολιτικό χώρο, που θα έχει κάποτε τη δύναμη να εκφράσει το μέλλον;
Γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζετε όλοι οι πολιτικοί και τα κόμματα και οι κυβερνήσεις θέλουν να έχουν κάποιο σάιτ στο διαδίκτυο για να εκφράζουν την ιδεολογία τους, όμως ... το ερώτημα είναι : Οι άνθρωποι του διαδικτύου δέχονται να μπαίνουν στα ιδεολογικά καλούπια αυτών των "εισβολέων" και τελικά να τους ψηφίζουν ; ή μήπως "ανήκουν" σε ένα καινούριο χώρο που τώρα δείχνει τη δυναμική του και ίσως θα ήθελαν κάποια στιγμή να προβληματιστούνε πάνω σ' αυτό ;
Τεό Πρίντζης (12/3/2004)
ttask: Αγαπητέ φίλε του Νύγματος,
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι δεν αποτελεί πολιτικό κριτήριο η επιλογή των γονέων μας και ότι η ψήφος αποτελεί προσωπική επιλογή του καθενός.
Θα συμφωνήσω επίσης για την μπερδεμένη κατάσταση που έχει επικρατήσει στην πολιτική ζωή με όλα αυτά που έχουν συμβεί.
Γνώμη μου ήταν, και παραμένει, ότι μοναδικό εφόδιο για την πολιτική επιλογή είναι η Παιδεία. Η ιστορική γνώση, η γνώση των κοινωνικών και πολιτικών τάσεων, ρευμάτων και απόψεων, η παρακολούθηση των γεγονότων και η ενημέρωση των πολιτών, αποτελούν τα μοναδικά στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε έμπειρες και σοβαρές πολιτικές επιλογές. Γνωρίζοντας, πλέον, το αποτέλεσμα των εκλογών, θεωρώ ότι είναι κατάντια για τον ελληνικό λαό, να εκλέγει ως αντιπροσώπους του στο Κοινοβούλιο άτομα όπως τον Παϊτέρη, την Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, τον Γιακουμάτο, τον αστυνόμο Θεοχάρη, τη Σελήνη, την Γκερέκου ή την Καϊλή. Αυτά όλα είναι αποτέλεσμα της ισοπέδωσης των πάντων και της επικράτησης μιας λογικής life style σε κάθε δραστηριότητά μας.
Επίτρεψέ μου όμως να πιστεύω πως αν φτάσαμε στο 2004 και ψηφίζουμε λαμβάνοντας υπόψη τους Χίτες και τους Ταγματασφαλίτες ή τους ΕΑΜοβούλγαρους και το Συμμοριτοπόλεμο, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Σε καμμία περίπτωση δεν είμαι υπέρ της διαγραφής της Ιστορίας, αλλά δεν μπορεί να προοδεύσει κανείς αν είναι προσκολλημένος στα λάθη και στις πληγές του παρελθόντος. Την Ιστορία μας, νομίζω, ότι πρέπει να τη μελετάμε, ώστε να διδασκόμαστε από τα λάθη και όχι αποσκοπώντας στη διαιώνιση των αντιθέσεων και στην διατήρηση της μισαλλοδοξίας.
Θα περίμενα από ανθρώπους της γενιάς μου, που στο κάτω-κάτω όλα αυτά τα έχει διαβάσει και δεν τα έχει ζήσει, διαφορετική προσέγγιση στις πολιτικές τους επιλογές τη στιγμή μάλιστα που δεν υπάρχει υποψήφιος βουλευτής κάποιου κόμματος που να σχετίζεται άμεσα με τα γεγονότα στα οποία αναφέρεσαι.
Επίτρεψέ μου να παραθέσω μερικά ιστορικά γεγονότα: Δεν ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου που νομιμοποίησε το ΚΚΕ, αλλά ο Καραμανλής, ο οποίος έστειλε ισοβίως στη φυλακή και τους πρωτεργάτες της Χούντας, αρνούμενος αργότερα ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας να τους αμνηστεύσει. Επίσης ο αποκαλούμενος από τους αριστερούς «Γερός της Δημοκρατίας», ήταν φανατικός αντικομμουνιστής, ήταν πρωθυπουργός της Ελλάδας μετά την Απελευθέρωση, υπέγραψε τη Συνθήκη της Βάρκιζας και, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, ήταν εκείνος που έφερε τους Άγγλους στην Ελλάδα και επέτρεψε την εμπλοκή τους στον Εμφύλιο. Ακόμα, ο Βενιζέλος, τον οποίο επίσης συχνά-πυκνά επικαλούνται οι αριστεροί, ήταν εκείνος που ψήφισε το Ιδιώνυμο, το οποίο καθιστούσε παράνομη την οποιαδήποτε κομμουνιστική δράση και έθετε το ΚΚΕ εκτός νόμου. Αν τώρα όλοι αυτοί μπαίνουν στο ίδιο καζάνι και παρουσιάζονται ως μέλη της ίδιας παράταξης με τον Άρη, με το Αντάρτικο, με τη Δαμανάκη, το Μάνο και τον Ανδριανόπουλο στα πλαίσια της «φιλελεύθερης Αριστεράς» (!) και της διεύρυνσης (;), είναι κάτι το οποίο προσωπικά δεν μπορώ να κρίνω. Μπορώ όμως να το δεχτώ ή να το απορρίψω. (12/3/2004)
[εισαγωγή σχολίου] [περισσότερα σχόλια...]
 printer friendly version  -  στείλτε τη σελίδα με e-mail ]

Σπίτι
Σκέψεις
Προηγούμενο Επόμενο
Αναζήτηση 'Αρθρων
Σχολιασμός Άρθρου
Περιοδικό
   Editorials
   Sex
   Αθλητισμός
   Ακαδημαϊκά
   Αποκρυφισμός
   Αυτοκίνητο 2001
   Βία
   Γλώσσα
   Δραστηριότητες
   Εδώ Πολυτεχνείο (;)
   Εθνικά Θέματα
   Εικόνες
   Εκπαίδευση
   ΕΜΠ-ΕΠΙΣΕΥ
   Ενημερωτικά
   Επιστημ. φαντασία
   Έρευνα στο ΕΜΠ
   Ιστορίες
   Καθημερινότητα
   Κοινωνία
   Μ.Μ.Ε.
   Μόδα
   Παιδεία
   Ποιήματα
   Πολιτική
   Προσωπικά
   Σκέψεις
   Σκίτσα
   Τέλος εντύπου
   Τέχνες
   Τεχνολογία-Επιστήμες
   Φοιτ. Εκλογές `96
   Φοιτ. Εκλογές '95
   Χαβαλές
   Χαβαλές '96
   Χριστούγεννα '96
   Ψυχαγωγία
Μέλη
Ακαδημαϊκά
Επικοινωνία
Εκδρομές
Διασκέδαση
Σπίτι
Σκέψεις
Προηγούμενο Επόμενο

ΝΥΓΜΑ ανλίμιτεντ σαμ ράιτς ρισέρβντ 1994-2099