ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
FORUM
Σχολιασμός Κειμένου Ημέρας home...
  Επιστροφή στο FORUM
  Άλλα FORUM
Αποστολέας nadro
Αποστολή 16/5/2003 5:59:54 μμ
Τίτλος Χωρίς να το έχω δει
Κείμενο γιατί βαριέμαι, διαφωνώ μαζί σου με κίνδυνο βέβαια να έχω καταλάβει κάτι λάθος. Η μείωση ύλης και γενικά οι τροποποιήσεις των εξετάσεων και της σημασίας αυτών έτσι ώστε να ξανακατευθυνθούμε στο προηγούμενο σύστημα εισαγωγικών σε ΤΕΙ, ΑΕΙ κλπ είναι κατά τη γνώμη μου η σωστή αντιμετώπιση. Το χάος που έχει δημιουργηθεί τώρα είναι πιο επιβαρυντικό για τα παιδιά, πιο επικερδές για τα κάθε είδους φροντιστήρια και πιο αναξιοκρατικό στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Το μόνο θετικό στην όλη ιστορία είναι ότι έχει γεμίσει το πολυτεχνείο γυναίκες καθώς τα πάνε εξίσου καλά στο σύνολο των μαθημάτων με τα αγοράκια εξισορροπώντας έτσι την εις βάρος τους κατάσταση επί πανελληνίων.

Οσο για τα ίδια τα πανεπιστήμια <<Οι ιδέες της αναβάθμισης των υφιστάμενων δημοσίων, της θέσπισης αυστηρών κανόνων λειτουργίας, ... της αξιοποίησης της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας>> που αναφέρει ο Τάσος θα οδηγήσουν στη βελτίωση του επιπέδου σπουδών τους αλλά δε θα λύσει το πρόβλημα της παρανοϊκής εξαγωγής συναλλάγματος. Τα πανεπιστήμια ήδη λειτουργούν καλά, αναβαθμίζονται, ανοίγουν καινούριες σχολές, δημιουργούν καλύτερες υποδομές για τις υπάρχοντες και δέχονται παραπάνω φοιτητές κάθε χρόνο (όχι δε με λένε Σημίτη και ναι θέλω να δω τον Ευθυμίου κρεμασμένο στο Σύνταγμα). Και αυτό συμβαίνει γιατί λειτουργούν αυτόνομα απο το υπόλοιπο δημόσιο και την κυβέρνηση προς όφελος τους. Αυτό όμως δεν αντιμετωπίζει το γεγονός ότι κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που θέλουν να σπουδάσουν και ως αποτέλεσμα τον αριθμό των ατόμων που σπουδάζουν έξω.

Λύση δεν είναι να απορροφήσουν όλα αυτά τα άτομα τα κρατικά πανεπιστήμια γιατί τότε το πανεπιστήμιο θα αποτελέσει μία απλή συνέχεια του Λυκέιου και το πτυχίο θα είναι ίδιας βαρύτητας με το απολυτήριο λυκείου. Λύση είναι να δημιουργηθούν πανεπιστημιακά ιδρύματα διαφορετικού επιπέδου εκπαίδευσης από τα κρατικά (θεωρητικά κατώτερου αλλά και πρακτικά τουλάχιστον μέχρι να φτάσουν καμιά 20αρια χρόνια λειτουργίας) τα οποία θα απορροφούν όσους τυχαία ή μη δεν καταφέρνουν να εισαχθούν στα κρατικά. Αυτό δηλαδή ακριβώς που γίνεται τώρα με τη διαφορά ότι τα ιδρύματα αυτά είναι στην Αγγλία και τη Βουλγαρία και τα λεφτά αντί να τα παίρνει ο Κοκκαλης και δε ξέρω ποιος άλλος τα παίρνει ο Μπλερ και ο Βουλγάροφ.

Δε μπορεί να βγαίνουν για παράδειγμα 1000 μηχανικοί υπολογιστών το χρόνο και όλοι να είναι απόφοιτοι του ΕΜΠ. Πρέπει, όπως συμβαίνει τώρα, να βγαίνουν 300 απο το ΕΜΠ, 100 απο τη Βουδαπέστη, 20 απο το Μάντσεστερ, 100 από το LA κοκ. Στην αγορά εργασίας έπειτα μετράει ο κάθε εργοδότης με βάση τα δικά του κριτήρια και συγκρίνει. Δε καταλαβαίνω γιατί δε μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα ξένα με τον κορελκο, τον ομηρο και όποιον άλλο ιεκά γουστάρει. Όπως έχει η κατάσταση εγώ ως εργοδότης ας πούμε θα διάλεγα πρώτα Μαντσεστερ μετα ΕΜΠ κοκ, κάποιος άλλος δεν έχει λεφτά να δώσει και παίρνει πανεπιστήμιο του ανατολικού βοσκοτόπου της Ουαλίας. Ε μετά αντί για Ουαλία θα διαλέγουμε κάποιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Και πολύ πιθανό κάποιο από αυτά να αποκτήσει επίπεδο σπουδών ανώτερο πολλών κρατικών.

Σκοπός του κράτους είναι να καταφέρνει να εκπαιδεύει όσους χρειάζεται σε κάθε τομέα και να το κάνει καλά. Αν τώρα η ζήτηση είναι μεγάλη (υπερδιπλάσια πρέπει να είναι τώρα) ας την εκμεταλλευτεί προς όφελος της οικονομίας και ας μη την εξάγει. That simple
ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ & ΩΡΑ
ένα επίπεδο πάνω
Σπίτι Περιοδικό Μέλη Ακαδημαϊκά Επικοινωνία Εκδρομές Διασκέδαση
Αν θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας οποιοδήποτε σχόλιο υπάρχει πάντα η γνωστή διεύθυνση...
ΝΥΓΜΑ ανλίμιτεντ σαμ ράιτς ρισέρβντ 1994-2099