[ printer friendly version
- στείλτε τη σελίδα με e-mail ]
|
«Για όλα φταίει το κράτος»
|
12/9/2003
|
Ελευθερία, ευγενής ανταγωνισμός, αξίες, ιδανικά, πάθος, διάκριση, ομοσπονδιακό πνεύμα, συμπάθεια, δικαιώματα, αγαθά.
Εδώ και αρκετό καιρό, ίσως και σε όλα τα 17 μου χρόνια, παρακολουθώ διάφορους πολίτες, -νέους, γέρους, γυναίκες, άνδρες-, να προσπαθούν να «αλλάξουν» τον κόσμο. Δεν σκέφτηκαν όμως ούτε σε τι θα τον «αλλάξουν» ούτε και το τίμημα. Διαμαρτυρίες, εξεγέρσεις, φωνές χαμένες σε μεγάλες διαδηλώσεις με διαφορετικές –ανάλογα με το θέμα τους ονομασίες -«λαοθάλασσες» «λαοπλημμύρες» «επαναστάσεις» και διάφορες άλλες υποκατηγορίες, αγωνίζονται συνεχώς να «διορθώσουν» το κράτος, τη χώρα, το έθνος, το κόσμο ολόκληρο.
Πολεμήσαμε αρκετά βέβαια για το αγαθό της ισότητας του λόγου, της ελεύθερης βούλησης αλλά και αυτό της διαδήλωσης, της διαμαρτυρίας. Είναι αυτά τα αγαθά ίσως τα στοιχεία που θεμελιώνουν το δημοκρατικό πολίτευμα που είχε φανταστεί ο Περικλής, μία δημοκρατία μέσα στην οποία ο πολίτης θα απολάμβανε την παρρησία και την ισηγορία.
Αυτά όμως τα αγαθά με λύπη μου διαπιστώνω, πως έχουν σφετεριστεί από ιδεολογίες, προπολιτικές οργανώσεις και διάφορους οργανισμούς οι οποίοι ως κύριο μέλημα τους έχουν τον αποπροσανατολισμό της μάζας, και τη χαλιναγώγηση της ανθρώπινης θέλησης. Πιστεύω ακράδαντα πως αυτοί οι κοινωνικοί παράγοντες δεν προσπαθούν παρά μόνο τα συμφέροντά τους να προάγουν.
Δίκαιο, κατ’ εμέ, είναι αυτό που υπερασπίζεται τα συμφέροντα της πλειοψηφίας, όχι ενός κλάδου, μιας κοινωνικής ομάδας, αλλά της ίδιας της Ελληνικής, στη περίπτωσή μου κοινωνίας.
Με ενοχλεί όταν βλέπω καθε μήνα, τέσσερις τουλάχιστον διαδηλώσεις, διαφορετικών ομάδων, με διαφορετικά θέματα να αγωνίζονται με πάθος για –πολλές φορές- αντικρουόμενα αιτήματα. Οι παραγωγοί και οι έμποροι στις λαϊκές αγορές παλεύουν για αύξηση τιμών ενώ οι καταναλωτές π.χ. για μείωση τιμών στα διάφορα αγαθά. Δεν θέλω να εξετάσω ποιος έχει δίκαιο και ποιος άδικο, δεν είναι αυτός ο ρόλος μου ούτε και θα είναι το μελλοντικό μου επάγγελμα. Αυτό που με απασχολεί είναι πως όλοι με το ίδιο μένος και ορμή προσπαθούν να διορθώσουν το κόσμο να τον φέρουν στα δικά τους μέτρα και σταθμά χωρίς να υπολογίζουν το συνάνθρωπό τους ή αν θέλετε χωρίς να υπολογίζουν τις άλλες διαφορετικές ομάδες.
Και αυτό που με εκπλήσσει σε όλη αυτή την ελληνική πραγματικότητα είναι η ουτοπία του μέσου Έλληνα. «Για όλα φταίει το κράτος» τουλάχιστον εμένα σε αυτό το συμπέρασμα με οδηγούν να καταλήξω οι αξιότιμοι «εκπρόσωποι» του Έλληνα –και δεν εννοώ τους αιρετούς βουλευτές-. Και το χειρότερο από όλα είναι πως φταίει και θα φταίει για πάντα αδιαφορώντας κάθε φορά ποια παράταξη είναι στην εξουσία υιοθετώντας τις ευθύνες άλλων οι οποίοι νομίζουν ότι απαλλάσσονται από αυτές πλένοντας τα χέρια τους, όμως δεν βλέπουν το δημιούργημά τους αυτό που κατάντησαν να λένε πως είναι η Ελλάδα ένας οργανισμός αλάθητος στον οποίο τα σφάλματα φέρει το κράτος.
Αυτό που φταίει περισσότερα απ’ όλα τα άλλα και επιφέρει τη μεγαλύτερη ζημιά στον αντίπαλό του –την κριτική σκέψη- για μένα είναι ο Τύπος σε όλες τις μορφές ακόμα και ηλεκτρονικός, ο οποίος αφήνει και τον παίζουν σαν μαριονέτα οι διάφοροι οργανισμοί που «αγωνίζονται» για τα συμφέροντα του Έλληνα νομίζοντας πως όλα πρέπει να τελειώνουν «μετά πατάγου» ξεχνώντας όμως πως ο μεγαλύτερος και πιο κραυγαλέος ήχος έρχεται μετά την αστραπή σε μια καταιγίδα. Ειλικρινά πιστεύω πως η Ελλάδα θα ήταν σε καλύτερη μοίρα αν οι Έλληνες αγωνίζονταν για το εθνικό συμφέρον και όχι για το υπερβολικό συμφέρον της κοινωνικής τους ομάδας.
Ίσως να είμαι υπερβολικός όμως θα δεχτώ αν κρίνετε πως έχω λάθος. Αυτά τα είπα γιατί απλά θέλω να δώ και τι γνώμη έχουν και οι άλλοι Έλληνες για να παρατηρήσω αν έχουμε καμιά ελπίδα να ξεφύγουμε απο το λούκι των διαδηλώσεων και των «επαναστάσεων» για να ασχολήθεί και καμιά φορά ο Έλληνας με τα πραγματικά προβλήματα της Ελλάδας.
|
Σχολιασμός Άρθρου
(
έχουν καταχωρηθεί ήδη 6 σχόλια
)
|
0siris:
kaaaaala.... (17/10/2003)
|
|
elmania81:
Συμφωνώ κι εγώ πως όλα είναι θέμα Παιδείας, που το ΚΡΑΤΟΣ οφείλει να μας παρέχει, ούτως ώστε να μην είμαστε επιρρεπείς στην κακώς εννοούμενη προπαγάνδα. Ωστόσο, το ΚΡΑΤΟΣ φροντίζει συστηματικά και επιτυχώς να μας περνάει τη δική του προπαγάνδα! Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, αν δε δεις κάποιες προεκτάσεις του, που βιώνουμε, νομίζω, καθημερινά, με τη διαφορά ότι λίγοι το καταλαβαίνουν. Συνέχεια, γύρω μου ακούω - όπως κι εσύ - διαμαρτυρίες για ένα σωρό πράγματα, όπως ο πόλεμος, η ανεργία, η ακρίβεια, η εκπαίδευση, η υγεία κ.τ.λ. και απ'τη μια οργίζομαι για όσα το κράτος αποφασίζει για μας χωρίς εμάς, αλλά και απ' την άλλη γιατί εμείς δεν έχουμε τα κότσια να τα διεκδικήσουμε, αφού σε λίγο τα ξεχνάμε, για να απασχολήσουμε το μυαλό μας με κάτι άλλο. Για κάποιους, μάλιστα, η γκρίνια είναι ηδονή και δεν τους νοιάζει να λύσουν τα προβλήματά τους όσο να τα πούν ή και να συναγωνιστούν ποιανού είναι μεγαλύτερα. Νομίζω πως ο κόσμος δεν έχει φτάσει στο συνειδησιακό επίπεδο να διεκδικήσει μέχρι τέλους αυτά που του στερούν, όμως γι' αυτό ευθύνονται συγκεκριμένες πολιτικές και ενέργειες που σκόπιμα τον αποπροσανατολίζουν από αυτά που πραγματικά του φταίνε. Και γι' αυτό ευθύνονται τόσο το κράτος, όσο και αυτοί που εκμεταλεύονται τη δυσλειτουργία του για να προσελκύσουν κόσμο σε μια ομάδα. Κι επειδή έθιξα και το θέμα των "ομάδων", νομίζω ότι ο καθένας μας ανήκει σε ένα υποσύνολο, ακόμα κι αυτοί που το αρνούνται, καθώς όταν δεν ανήκεις σε κανένα υποσύνολο από τα ήδη διαμορφωμένα, μπαίνεις σε ένα άλλο που κάποιοι το λένε "περιθώριο". Κάθε υποσύνολο ή ομάδα, λοιπόν, έχει ένα σκοπό, σε μερικές μάλιστα ο σκοπός μπορεί να είναι κοινός, η δράση όμως για την επιτευξή του διαφέρει, επομένως δύσκολα μπορούν να δράσουν συγχρονισμένα. Δεν κατηγορώ το σκοπό, ούτε το σχέδιο δράσης τους, αλλά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν και αυτές σε μεγάλο βαθμό το όπλο της "προπαγάνδας" για να περάσουν τις θέσεις τους κι έτσι μπερδεύουν ακόμα περισσότερο τον ήδη μπερδεμένο κόσμο. Αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα βλέπουμε κινήματα να φουσκώνουν και να ξεφουσκώνουν σαν μπαλόνια και με θλίβει πραγματικά που τόσο σοβαρα θέματα όπως ο πόλεμος χρησιμοποιούνται σαν ευκαιρίες για άσκηση προπαγανδας από κάθε ομάδα. Να σου πω, ακόμα, πως η "Δημοκρατία" ενέχει πολλούς κινδύνους για τον ανυποψίαστο πολίτη. Και μη νομίζεις ότι ο "Χρυσούς αιών" του Περικλέως ήταν παράδεισος για όλους τους πολίτες (βλέπε σκλάβους και γυναίκες στην αρχαία Αθήνα), άλλο αν μας το εξιδανίκευσαν...τα βιβλία μας. Κλέινω, λέγοντας ότι η επανάσταση αναπόφευκτα θα γίνει κάποια στιγμή όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, πρέπει όμως ο καθένας μας να αρχίσει την επανάσταση από την ίδια τη ζωή του και να μην καταπίνει αμάσητα αυτά που του σερβίρουν. Αυτά. (29/9/2003)
|
|
elmania81:
Συμφωνώ κι εγώ πως όλα είναι θέμα Παιδείας, που το ΚΡΑΤΟΣ οφείλει να μας παρέχει, ούτως ώστε να μην είμαστε επιρρεπείς στην κακώς εννοούμενη προπαγάνδα. Ωστόσο, το ΚΡΑΤΟΣ φροντίζει συστηματικά και επιτυχώς να μας περνάει τη δική του προπαγάνδα! Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, αν δε δεις κάποιες προεκτάσεις του, που βιώνουμε, νομίζω, καθημερινά, με τη διαφορά ότι λίγοι το καταλαβαίνουν. Συνέχεια, γύρω μου ακούω - όπως κι εσύ - διαμαρτυρίες για ένα σωρό πράγματα, όπως ο πόλεμος, η ανεργία, η ακρίβεια, η εκπαίδευση, η υγεία κ.τ.λ. και απ'τη μια οργίζομαι για όσα το κράτος αποφασίζει για μας χωρίς εμάς, αλλά και απ' την άλλη γιατί εμείς δεν έχουμε τα κότσια να τα διεκδικήσουμε, αφού σε λίγο τα ξεχνάμε, για να απασχολήσουμε το μυαλό μας με κάτι άλλο. Για κάποιους, μάλιστα, η γκρίνια είναι ηδονή και δεν τους νοιάζει να λύσουν τα προβλήματά τους όσο να τα πούν ή και να συναγωνιστούν ποιανού είναι μεγαλύτερα. Νομίζω πως ο κόσμος δεν έχει φτάσει στο συνειδησιακό επίπεδο να διεκδικήσει μέχρι τέλους αυτά που του στερούν, όμως γι' αυτό ευθύνονται συγκεκριμένες πολιτικές και ενέργειες που σκόπιμα τον αποπροσανατολίζουν από αυτά που πραγματικά του φταίνε. Και γι' αυτό ευθύνονται τόσο το κράτος, όσο και αυτοί που εκμεταλεύονται τη δυσλειτουργία του για να προσελκύσουν κόσμο σε μια ομάδα. Κι επειδή έθιξα και το θέμα των "ομάδων", νομίζω ότι ο καθένας μας ανήκει σε ένα υποσύνολο, ακόμα κι αυτοί που το αρνούνται, καθώς όταν δεν ανήκεις σε κανένα υποσύνολο από τα ήδη διαμορφωμένα, μπαίνεις σε ένα άλλο που κάποιοι το λένε "περιθώριο". Κάθε υποσύνολο ή ομάδα, λοιπόν, έχει ένα σκοπό, σε μερικές μάλιστα ο σκοπός μπορεί να είναι κοινός, η δράση όμως για την επιτευξή του διαφέρει, επομένως δύσκολα μπορούν να δράσουν συγχρονισμένα. Δεν κατηγορώ το σκοπό, ούτε το σχέδιο δράσης τους, αλλά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν και αυτές σε μεγάλο βαθμό το όπλο της "προπαγάνδας" για να περάσουν τις θέσεις τους κι έτσι μπερδεύουν ακόμα περισσότερο τον ήδη μπερδεμένο κόσμο. Αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα βλέπουμε κινήματα να φουσκώνουν και να ξεφουσκώνουν σαν μπαλόνια και με θλίβει πραγματικά που τόσο σοβαρα θέματα όπως ο πόλεμος χρησιμοποιούνται σαν ευκαιρίες για άσκηση προπαγανδας από κάθε ομάδα. Να σου πω, ακόμα, πως η "Δημοκρατία" ενέχει πολλούς κινδύνους για τον ανυποψίαστο πολίτη. Και μη νομίζεις ότι ο "Χρυσούς αιών" του Περικλέως ήταν παράδεισος για όλους τους πολίτες (βλέπε σκλάβους και γυναίκες στην αρχαία Αθήνα), άλλο αν μας το εξιδανίκευσαν...τα βιβλία μας. Κλέινω, λέγοντας ότι η επανάσταση αναπόφευκτα θα γίνει κάποια στιγμή όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, πρέπει όμως ο καθένας μας να αρχίσει την επανάσταση από την ίδια τη ζωή του και να μην καταπίνει αμάσητα αυτά που του σερβίρουν. Αυτά. (29/9/2003)
|
[εισαγωγή σχολίου]
[περισσότερα σχόλια...]
|
|
[ printer friendly version
- στείλτε τη σελίδα με e-mail ]
|
|
|